Higx – azaz Mads Hagbarth Damsbo – kiadta a Point Rendert: egy új, megfizethető point rendering engine-t a Nuke-hoz.
A renderer BlinkScriptben íródott és kizárólag natív Nuke kódokból készült. A fejlesztője úgy reklámozza, hogy a segítségével "sűrű energy effectek készíthetőek, modulálhatóak és renderelhetőek".
Hatékony particle renderer, kizárólag natív Nuke toolokból
A Point Render pontosan azt teszi, amit a neve is sugall: több millió egypixeles pontot renderel, amiből VFX és motion graphics mukákhoz hasznos particle effektek készíthetőek.
A renderer a Nuke BlinkScript scriptnyelvén íródott, és csak natív Nuke kódokat használ, ami azt jelenti, hogy nagy eséllyel a jövőbeli Nuke verziókkal is kompatibilis lesz.
Point cloudok generálása, szerkesztése és árnyalása komplex effektek készítéséhez
A Point Render többféle point cloud generátorral érkezik, például sima plane és 3D primitive generátorokkal, illetve importált 3D geometriát is képes point source-ként alkalmazni.
Generálás után a point cloudok komplexebb formába önthetőek a Point Render készen kapott modifier-ei segítségével, majd motion velocity vagy inter-point density alapján árnyalhatóak is.
A legtöbb Nuke rendererrel ellentétben a Point Render 2D adatok alapján dolgozik 3D geometry helyett, tehát a Nuke beépített shaderei nem használhatóak.
A BlinkScript node-ok viszont hozzáférhetőek, így a felhasználók testre szabhatják a renderer outputját.
Alapértelmezésként a renderer additívan működik, szóval ha két pont fedi egymást, akkor dupla olyan fényesek lesznek. A hagyományos depth sorting experimental funkcióként próbálható csak ki.
A toolsetekkel sokféle energiaeffekt készíthető, ahogy az a beágyazott teaser videóban, illetve a termék weboldalán is látható.
A Point Render használatához legalább Nuke 9-re van szükség Windows alatt, vagy legalább Nuke 10-re Linux vagy Mac OS X alatt. A renderer csak a szoftver kommersz kiadásaival működik, és 30 euróba kerül.