Itt a Unity 2019.1

Megérkezett a Unity 2019.1. Ennek a verziónak a béta kiadásáról korábban már írtunk – a verzió most hivatalosan is megjelent. Az előző cikkünkben írt újdonságok mellett több egyéb friss funkció is érkezett.

A Unity 2019.1 béta verziójának megjelenése óta több új funkció is érkezett. A Lightweight Render Pipeline (LWRP), ami eredetileg a Unity 2018.1-es verziójában mutatkozott be, már hivatalosan is elhagyta a preview állapotot, és támogatja a dinamikus scalinget a nagy felbontású mobileszközökön.

A pipeline desktop verziója, a High Definition Render Pipeline (HDRP) egyelőre még preview-ban maradt, de kapott egy wizardot a projektbeállítások konfigurálásához, egy új debug módot, és több workflow javítást is.

A post-processing effektek, amik korábban a Post-Processing Stack add-on által voltak elérhetőek, már egyenesen a HDRP-be vannak integrálva.

A Scriptable Render Pipeline (SRP) már támogatja az AxF formátumot a measured materialokhoz – ezt a formátumot több egyéb DCC applikáció is használja –, és egy új hair node-ot, ami a Kajiya-Kay lighting modellen alapszik.

A fényekben is történt néhány változtatást: az exposure-t az engine most már render közben számolja, ahelyett, hogy post effect lenne.

A reflecion probe-ok már bake-elhetőek a GPU-n, és támogatottá váltak a valós idejű planar reflectionök is.

Már a Unity is támogatja az NVIDIA GPU alapú OptiX denoiserét, és emellett a multiple importance samplinget is, aminek köszönhetően kevesebb sample-re van szükség a zajmentes képek eléréséhez.

A Unity 2019.1 újdonságainak teljes listája a Unity Technologies blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag