A Chaos Group kiadta a Phoenix FD 3.13-mat, a cég fluid szimulációs szoftverének legújabb verzióját 3ds Max-hoz és Mayához. A frissítéssel a FLIP fluid szimulációk akár a kétszeresükre gyorsulhatnak, és már támogatottak a VDB cache-ek is.
Gyorsabb FLIP fluid szimuláció, VDB particle támogatás, tűz opacitás
Ez alkalommal a szoftver mindkét verziójának szinte ugyanaz a changelog-ja, leszámítva azt, hogy a 3ds Max változat már támogatja a 3ds Max 2020-at is.
A teljesítmény nőtt: a Chaos Group leírása szerint a FLIP fluid szimulációk átlagban 30%-kal gyorsabbak, de sebességük akár a kétszeresére is nőhet bizonyos scene-ek esetében.
A frissítés után már használhatunk texture mapokat a Volumetric Shader-ben, és általuk befolyásolhatjuk a füst- vagy tűzszimulációk opacitását.
Emellett a Phoenix FX-szel generált particle-öket elmenthetjük VDB cache fájlokként, illetve importálhatunk is más DCC applikációkkal készített VDB cache fájlokat.
A Phoenix FD 3.13 használatához legalább 64 bites 3ds Max 2014-re vagy Maya 2015-re van szükség. Egy új workstation licensz mindkét verzió esetében 830 dollárba kerül, az extra szimulációs licensz darabja pedig 210 dollár.