Megjelent a Lumberyard 1.18, az Amazon játékmotor és fejlesztői környezet legújabb frissítése. Az új verzióban bővült a PhysX támogatás, illetve új animációs és textúrafeldolgozási lehetőségek is érkeztek.
Az újdonságokat a GDC 2019-en is bemutatják.
Új PhysX dynamics és animációs funkciók
A frissítéssel bővült az NVIDIA széles körűen használt valós idejű fizikai rendszere, a PhysX támogatása.
A Lumberyard implementációja csak Windows-ra érhető el, és a PhysX 3.4 API-ra épül a legújabb PhysX 4.0 API helyett, ami tavaly év végén jött ki.
A motor új PhysX gem-ével dinamikus és kinematikus rigid body szimulációk hozhatóak létre; készíthetünk vele terrain és inter-object collision-öket; és olyan materialokra vonatkozó paramétereket állíthatunk be, mint a friction vagy bounciness.
Emellett a Lumberyard Animation Editor-ja már többek között támogatja a PhysX alapú ragdoll szimulációt karakterek számára, illetve az actor LOD-okat is.
Új textúrafeldolgozási opciók és render to texture
A Lumberyard textúrakezelését is rendesen megújították: az Image Processing gem hozzáférést nyújt az új Texture Settings editorhoz.
Ez utóbbi segítségével a textúrák feldolgozási opciói egyenként konfigurálhatóak: ez akkor jön jól, ha más tömörítést vagy mipmap beállítást használunk egy játék mobil és asztali PC-s változatához.
Emellett egy új Render to Texture component is érkezett, amivel egy kiválasztott kameraállásból renderelhetünk egy scene-t, és az eredményt textúrává alakíthatjuk – például vezetős játékokban a visszapillantó tükör nézetét.
Javított UI Editor, új layer rendszer a level adatokhoz
A Lumberyard UI Editor-ja már támogatja a UI textúra atlaszokat, a kattintható szöveges linkeket és az inline kép markupokat, illetve már többféle módon anchorolhatunk és alignolhatunk UI elementeket.
Egy új layerrendszer is elérhetővé vált a level adatok számára, amivel egy pálya több file-ra bontható, így több művész dolgozhat egy időben ugyanazon a pályán.
Az Amazon több, mint 150 újítást csomagolt ebbe a frissítésbe – említésre méltó még az Asset Processor új Fast Analysis módja, amitől gyorsabban feláll majd a rendszer.
A Lumberyard 1.18 használatához legalább Windows 7-re van szükségünk.
A motorral ingyenesen fejleszthetőek offline és local multiplayer játékok, és még a source kódhoz is hozzáférhetünk; az online játékoknak pedig az Amazon Web Services szolgáltatást kell használniuk, ami az Amazon standard AWS árán érhető el.
A Lumberyard 1.18 újdonságainak teljes listája az online changelog-ban