Új infók a Substance Alchemist-ről

Az Allegorithmic lerántotta a leplet néhány új Substance Alchemist funkcióról.

Az Alchemist egy material generáló szoftver lesz, amivel a B2M-et tervezik lecserélni. Az eszközben sok splatter filter kap helyet, és több 'micro asset'-tel érkezik majd.

Új standalone eszköz materialok készítésre
A Substance Alchemistről először a 2018-as GDC-n hallhattunk – akkor még Project Alchemist volt a neve.

Ezután a Siggraph-on jutottunk újabb információkhoz a szoftverrel kapcsolatban: az Alchemist egy standalone termék lesz materialok készítésére, több már létező workflow összekombinálásával.

A procedurális design (Substance Designer) és a kézzel festés (Substance Painter) mellett a szoftver valós képekből vagy 3D scan adatokból is képes lesz kiindulni.

Az Allegorithmic elmondása szerint a szoftver könnyen követhető workflow-jának köszönhetően a kezdők is könnyebben belemerülhetnek majd a materialok szerkesztésébe.

Material layering és 'micro assetek' scatterelése
A livestreamben minden Alchemistes workflow-t bemutattak (a videó a cikk tetején látható beágyazva), most ebből csemegézünk.

00:12:30-nál a fénykép alapú workflow-t láthatjuk: egy online talált képet alakítanak át részletes talaj material-lá.

Ez a funkcionalitás a Substance B2M hármas verziójára épül – ez az Allegorithmic egyik régebbi szoftvere, amivel képeket textúramapokká alakíthatunk. Amikor kijön az Alchemist, a B2M helyét fogja átvenni.

Az Alchemist már helyből több lehetőséggel rendelkezik, mint a B2M, mivel az átalakított materialok azonnal manipulálhatóak effekt layerekkel.

Amellett, hogy a talajra utólag koszt és vizet layerelhetünk – ami a Substance Designerből vagy a Quixel Mixerből ismerős lehet –, 'micro asseteket' is scatterelhetünk a material felületére.

A videóba 00:24:45-nél az Alchemist material_splatter filterét láthatjuk, amint leveleket és tobozokat oszlat szét egy scan alapú erdei talaj materialon.

Többféle procedurális 'splatter' filter
A demo következő részében, amit 00:24:50-től kezdődik, procedurális technikákat láthatunk – Casimir Perez két új materialt alkot nulláról.

A folyamat alatt láthatjuk, milyen lehetőségeket rejt magában a material blending funkció: blendelhetünk heightmapok, színek , curvature vagy ambient occlusion alapján is.

A presetek egyértelműen erősen testre is szabhatóak: a legtöbb filternek 20 vagy több állítható paramétere van.

Paletta mood board képekből
A demo végén (00:40:40) egy custom szövetmaterial készül az Alchemist Multiangle to material funkciója által, amihez több source képet is betölthetünk.

Ezúttal a textile_wear filtert választották, ami a textilek természetes öregedési folyamatát jeleníti meg – kihúzódott szálak, lyukak, szakadások.

Emellett az Inspire tabot is bemutatták: ez a toolset automatikusan többféle színvariációt generál a materialok számára egy beimportált mood board kép alapján. Itt beállítható, hogy hány színt szeretnénk kinyerni a képből, és hogyan szeretnénk utána őket felhasználni.

A Substance Alchemist jelenleg privát bétában van, publikusan nem elérhető. Egyelőre nem ismert a kiadási dátuma, de valószínű, hogy a GDC-n többet fogunk hallani róla.

Több információ a Substance Alchemist-ről az Allegorithmic weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag