A Chaos Group kiadta a V-Ray Next for Rhino-t, a V-Ray renderer Rhino NURBS-alapú ipari modellező szoftverhez készült kiadását.
A frissítéssel a V-Ray Next architektúra fontos pontjait tették elérhetővé a Rhino felhasználói számára, új asset management eszközök is érkeztek, illetve a Rhino Grasshopper procedurális modellező rendszerének a támogatását is bővítették.
Jobb teljesítmény, új Scene Intelligence és asset management funkciók
A V-Ray Next for Rhino újdonságai hasonlóan alakulnak a V-Ray Next for Sketchup frissítéséhez – ez utóbbi előző hónapban jött ki.
A V-Ray Next architektúrának köszönhetően javult a CPU és GPU render teljesítménye, és új Scene Intelligence funkciók is érkeztek, amikkel könnyebb a render setup: ilyen az Adaptive Dome Light és az automatikus exposure.
A frissítéssel az NVIDIA OptiX render denoisere is támogatottá vált, és a standard V-Ray material már kompatibilis az Unreal Engine 4-ben és hasonló szoftverekben is használt metalness PBR workflow-val.
A rendering UI-t leegyszerűsítették, és a szoftver kompletten új asset management rendszer kapott.
Grasshopper támogatás, scriptelés
Bővült a Rhino 6-ban bevezetett Grasshopper algorithmic modelling rendszer támogatása.
Ezentúl animálhatóak a Grasshopper definíciók, kamerák és sunlight beállítások a V-Ray timeline-on belül; illetve használhatóak a fizikai kamera beállítások és a V-Ray Next lighting analysis render elementje is a Grasshopperen belül.
Emellett a V-Ray Next for Rhino támogatja a Python és a RhinoScript általi scriptelést, aminek köszönhetően automatizálhatóak a szoftver gyakran használt funkciói, vagy akár testre szabhatóak a renderfunkciók is.
A V-Ray Next for Rhino használatához legalább Rhino 5-re van szükség, minimum Windows 7 alatt. Egy workstation licensz 790 dollárba kerül, az előző kiadás 95 dolláros árával ellentétben. A bérleti díj 350 dollár évente.
Újdonságok teljes listája az online changelog-ban
Több információ a V-Ray Next for Rhino-ról a termék weboldalán