Megérkezett a Gaea a QuadSpinner-től

A QuadSpinner kiadta a Gaea nevű terrain design toolt majd' két év béta után.

A szoftver művészközpontúan közelíti meg a videojátékokhoz való terrain készítését, kombinálva a procedurális generációt a direkt beállításokkal.

World Machine pluginból standalone eszköz
A QuadSpinner korábban a GeoGlyph nevű World Machine add-on miatt vált híressé, ám azóta a csapat keményen dolgozott a saját terrain generációs eszközén.

A Gaea eredeti neve a The TOR Platform volt – a szoftver béta verziója 2017-ben jelent meg.

Procedurális terrain generáció és művészbarát sculpting
A Gaea workflow-ja kombinálja a procedurális terrain generációt a művészbarátabb, manuális szerkesztőeszközökkel.

A hagyományos scene graph készítése és szerkesztése mellett a felhasználók a terrain darabjait Photoshop-szerű layerrendszer segítségével, vagy sculpting által is manipulálhatják.

A három módszer szorosan kapcsolódik egymáshoz: létrehozás után a layer maskok node-okká válnak a graph-ban, ezeknek a node-oknak a hatását pedig az adjustment layer-szerű Post Process Stack által finomíthatjuk.

A sculptinghoz olyan primitívek állnak rendelkezésünkre, mint a hegyek, dűnék, tavak, kráterek, törések és tektonikus lemezek, illetve emellett különféle 3D noise-okkal is operálhatunk.

A szoftverben egy procedurális eróziós rendszer is található, amivel manipulálhatjuk és elsimíthatjuk a terrain-t.

Egyéb procedurális rendszerekkel irányíthatjuk a havat és az üledékes kőzetek leülepedését is, és ezt a procedurális információt 2D textúraként ki is exportálhatjuk, hogy később PBR materialt készíthessünk belőle.

A terrain-eket manuálisan is textúrázhatjuk gradient editing által; vagy akár automatikusan is a SatMap és Synth node-okkal – ezek a terrain színeit műholdas képek vagy referenciafotók alapján generálják.

A kész terraineket meshekként, point cloudokként vagy 16-bit height mapokként exportálhatjuk, és melléjük generálhatunk LODokat vagy különféle variánsokat is: a Gaea beépített terrain mutation rendszerrel érkezik.

A szoftverben scripting interface is található, amivel automatizálhatjuk a leggyakoribb műveleteket: a nyelv saját, de a Quadspinner a jövőben tervezi az API felnyitását.

A Gaea használatához legalább Windows 7-re van szükségünk. Az ingyenes Community Edition-nel, amivel kommersz projekteken is dolgozhatunk, a legtöbb funkcióhoz hozzáférést kapunk, viszont maximum 1K-ban exportálhatunk.

Az Indie Edition, amivel akár 4K-ban is exportálhatunk, 99 dollárba kerül; a Professional és Enterprise kiadások, amik nem tartalmaznak export felbontási limitet, és több exkluzív funkcióval is rendelkeznek, 199 és 299 dollárba kerülnek.

Több információ a Gaea-ról a QuadSpinner weboldalán

Részletes leírás a Gaea funkcióiról a QuadSpinner blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag