A SideFX kiadott egy ingyenes plugint a Houdini-hez, ami az open-source AliceVision photogrammetry frameworkot implementálja a 3D animációs és effektes szoftveren belül.
A plugin, ami a SideFX Game Development Toolset-jének keretei között érhető el, lehetővé teszi a kép alapú modellezői munkát egyenesen a Houdini-ben, úgy, hogy a 3D model maga a Houdini viewportjában jelenik meg.
Open-source photogrammetry framework alapján
Az AliceVision egy jó népszerűségnek örvendő open-source photogrammetry framework, aminek fejlesztésében több nagy francia kutatási központ és VFX szervezet is közreműködött.
Bár a szoftver fejlesztése már 2009-ben elkezdődött, az első hivatalos kiadás csak tavaly jelent meg a GitHub-on.
A framework textúrázott 3D mesheket generál valós fényképek alapján, és a geometry-t OBJ formátumba képes exportálni. Emellett az intermediate point cloud adatokat Alembic formátumba exportálhatjuk, a depth mapokat pedig EXR fájlként nyerhetjük ki.
Maga az AliceVision command line-ból fut, viszont elérhetőek hozzá ingyenes GUI-k: a Meshroom standalone photogrammetry eszköz és a MeshroomMaya Maya plugin.
AliceVision funkciók egyenesen a Houdini node graph-ban
A Foundry munkája által a GUI-k listája nőtt: az AliceVision funkciói direktben elérhetőek a Houdini-n belül, mint SOP network – a node-ok mind a photogrammetry folyamat egy-egy szakaszát reprezentálják.
A RealityCapture-rel ellentétben az AliceVision ingyenes, bár a futtatásához viszonylag friss NVIDIA GPU-ra van szükség, mivel CUDA magokat használ a GPU számolásokhoz.
Az AliceVision plugin for Houdini használatához legalább Houdini 16.5-ös verzióra van szükségünk. A plugin csak Windows-on működik.
Az AliceVision és a Meshroom MPL2 licensz alatt érhető el. A Meshroom compile-olt binary-jai Linux-szal és Windows-zal is kompatibilisek.
Több információ az AliceVision-ről a projekt GitHub oldalán (plusz Meshroom letöltési link)