A Xolotl Studio – azaz Ymmanuel Flores – kiadta a Mesh Importer for Substance Designer-t. Ezzel az eszközzel mesheket importálhatunk a Substance Designer-be, és node-okként használhatjuk őket graph view-ban.
Flores-nak nem ez az első Substance-es kiegészítése: múltkor a Substance Painter-hez csinált live linket, amivel összeköthetjük a szoftvert más DCC alkalmazásokkal.
Meshek importálása a Substance Designerbe
a Mesh Importer for Substance Designer az OBJ formátumú mesheket egyenesen a graph-ba importálja ahelyett, hogy 3D preview-ra használná őket.
Így a mesheket direktben elemekként használhatjuk a Substance matériákban – például ehhez hasonló dombormű-effekt készítéséhez.
A mesheket importálhatjuk egy bizonyos szögből renderelt height mapként, vagy teljesen forgatható formaként is, aminek így hasonló funkcionalitása lesz, mint a natív Cube 3D node-nak.
Az utóbbi opcióval 40 különböző szögből generálódik render a meshről, így utána a Substance Designerrel szétszórhatjuk az objektumot.
A height mapokat a Blender rendereli: Flores azt mondta, eredetileg írt egy saját render engine-t erre a célra, de a Blender végül jobban teljesített. Blender segítségével egy AMD Ryzen 7 1800X processzorral felszerelt gép egy egymillió face-szel rendelkező mesh rendereivel 7 perc alatt képes végezni 1K-s felbontáson.
A Mesh Importer for Substance Designer használatához legalább Substance Designer 2018.3.1-re és Blender 2.79-re van szükségünk Windows alatt. A szoftver ára 15 dollár. A jövőben várható Mac OS X-es és Linuxos verzió, illetve többféle render engine támogatása is, ha elég nagy az igény rájuk.
Több információ a Mesh Importer for Substance Designer-ről az Xolotl Studio Gumroad store-ján