A Soft8Soft kiadta a Verge3D 2.01-et, amivel 3ds Max vagy Blender scene-eket konvertálhatunkWebGL alapú 3D web applikációkká.
A legújabb frissítés experimentális támogatást nyújt a virtuális és kiterjesztett valósághoz az új WebXR standard által, illetve jobban támogatja a két 3D szoftverben használt PBR matériákat.
VR és AR támogatás WebXR által
A frissítéssel megérkezett a támogatás a WebXR-hez. A WebXR egy fejlesztés alatt álló nyílt technológia, ami a virtuális valóságot és kiterjesztett valóságot használó applikációkat egyenesen a böngészőben képes megjeleníteni.
A Soft8Soft elmondása szerint a szoftvernek jelenleg a VR része a legmegbízhatóbb. A technológia kompatibilis a kontrollerekkel rendelkező VR headsetekkel, mint például a HTC Vive-val és Oculus Rifttel; illetve a kontroller nélküliekkel, például a Google Cardboard-dal is.
A WebXR támogatásához a Soft8Soft frissítette a Verge3D által használt Puzzles vizuális programnyelvet is, így már egyszerűbb interaktív VR jeleneket is készíthetünk vele.
Már a first-person irányítás is engedélyezhető, így a felhasználók körbejárhatják a virtuális valóságban látható scene-eket.
Jobb PBR támogatás, dinamikus betöltés
A frissítéssel igyekeztek támogatást nyújtani a Blender és a 3ds Max PBR matériáihoz a Verge3D-n belül.
A Blender verzióban újdonság a Glass/Refraction BSDF Cycles és Eevee renderer node támogatása, és már a Principled BSDF node Transmission inputja is működik.
A 3DS Max verzióban a Bitmap map Output rollolutja kapott támogatást, illetve a Physical matérián található Roughness Inv switch is, amivel a roughness-t glossiness-szé konvertálhatjuk a PBR workflow-kban.
Mindemellett a dinamikus betöltés is támogatottá vált, aminek köszönhetően a sok objektummal rendelkező scene-ek teljesítménye nőtt. Ezt vagy a Puzzles-szal, vagy JavaScript-tel irányíthatjuk.
A Verge 3D 2.10 használatához legalább 3ds Max 2015-re vagy Blender 2.79-re van szükségünk. A szoftver a Blender 2.80-as béta verziójával is működik.
A Verge3D ingyenesen kipróbálható, viszont ahhoz, hogy kiadjunk vele dolgokat, vagy 290 dollárért személyes licenszt kell vásárolnunk, vagy 990 dollárért csapatlicenszt. A program forráskódjához is hozzáférhetünk a 2990 dolláros enterprise licensszel.