Itt a Unity 2019.1 bétája

A Unity Technologies kiadta a Unity 2019.1-es verzióját bétában. Az idei első frissítésben új scene visibility rendszer érkezett, és továbbfejlesztették az experimental GPU lightmapper funkcióit is.

Új scene visibility beállítások és vizuális shortcut manager; jobb GPU lightmap baking
A művészek számára a legjelentősebb változás a Unity 2019.1-ben az új scene visibility (SceneVis) beállítás, amivel elrejthetjük a Scene View-ban látható objektumokat anélkül, hogy az in-game láthatóságukhoz kéne nyúlnunk.

A láthatóságot billentyűparancsokkal, vagy a hierarchia menürendszerében egérrel is átállíthatjuk.

A GPU Progressive Lightmapper, ami a Unity 2018.3-ban érkezett, mint a CPU alapú lightmap baking GPU alapú alternatívája, szintén frissült: már támogatja a dupla oldalú GI-t a matériákon és az árnyékok vetését és fogadását a mesheken, és a Windows verzió mellett már a Mac OS X és Linux verziókban is használható.

A frissítés után már az új C# Job System használatával is manipulálhatjuk a particle adatokat, és a NVIDIA AI-alapú OptiX denoising technológiáját is kipróbálhatjuk.

Mindemellett egy új Shortcut Manager is érkezett: itt vizuálisan állíthatjuk be az editor gyorsbillentyűit.

A programozók sem maradtak újdonság nélkül: egy új, experimental incremental garbage collection rendszert kaptak, illetve kattintható stack trace linkeket az editor konzoljában, és az Android buildek generálásának és debuggolásának folyamata is leegyszerűsödött.

A Unity 2019.1 bétaverziója futtatásához legalább Windows 7-re vagy Mac OS X 10.11-re van szükségünk. A hivatalos kiadási dátumát a Unity Technologies egyelőre még nem jelentette be.

A szoftvert csak előfizetéssel szerezhetjük be: az ingyenes Personal kiadásnak nem szerkeszthető a splash screenje, és csak az évi 100 000 dollár alatti bevétellel rendelkező személyek használhatják.

A Plus és Pro előfizetések havi 35, illetve havi 125 dollárba kerülnek.

Az újdonságok teljes listája a Unity Technologies blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag