Muhammad Etman, az egyiptomi Trend nevű VFX stúdió Effects Technical Directora egy érdekes demo videót osztott meg a fejlesztés alatt álló Maya/Clarisse iFX bridge applikációjáról.
Maya geometry, shaderek, fények és kamerák egyenes exportálása Clarisse iFX-be.
Az eszköz segítségével a Maya scene-eket egyenesen a Clarisse iFX-be exportálhatjuk, ahelyett, hogy egy köztes fájlformátumot, például az Alembic-et kéne használnunk az átvitelre.
Bár az applikáció nem készít live linket a két szoftver között, miután mindent beállítottunk, a Clarisse-beli scene frissítése csak egy kattintásba kerül.
Az átvételi folyamat támogatja a geometry-t, shadereket, textúrákat, fényeket és az animált kamerákat is, per-component shader és UDIM UV layout formátum támogatással együtt.
A scene-ek méretezése, koordinátabeállításai és a color space-ek automatikusan átkonvertálódnak a két applikáció között minden exportkor.
Az Arnold Standard Surface Shadert a bridge Clarisse iFX Disney principled shader-ré alakítja: Etman elmondása szerint ez a folyamat teljesen képes megfeleltetni egymásnak a két shadertípust.
A Maya/Clarisse Bridge Tool használatához Clarisse iFX 3.6 SP7-re van szükségünk. Etman még nem jelentette be se a megjelenési dátumot, se a várható árakat.