A RayFire Studios – azaz Mir Vadim – kiadta a RayFire törésszimulációs 3ds Max plugin 1.83-mas verzióját. A frissítéssel új, interaktív rombolási workflow érkezett.
Népszerű geometry-törő rendszer rombolási szimulációkhoz
A RayFire egy olyan geometry-törő rendszer rigid body dynamics szimulációkhoz, amit rengeteg nagyobb cég használ – köztük a Blur Studio és a Pixomondo is – a mindennapi munkájához.
A szoftver a Bullet és a PhysX fizikát is támogatja, és többféle törési mintát tud generálni, például Voronoi, tetrahedral és radial törést is, illetve faszálkákat és téglatörmelékeket is képes reprezentálni.
Új interaktív workflow: azonnal láthatjuk a beállítások változtatásainak eredményét
A RayFire 1.83-as verziójában ahelyett, hogy pre-fragmentálni kéne a mesheket a szimuláció futtatása előtt, a törés generálása már interaktív módon működik.
A fentebb beágyazott videóban az új workflow-t láthatjuk működés közben – a szoftver a változtatások eredményét on-the-fly módon számolja, és egyenesen a 3ds Max viewportjában láthatjuk viszont azokat.
Ez nem egészen real-time, főleg ha a másodlagos fragmentációt is bekapcsoljuk; de elég gyors a reakcióideje ahhoz, hogy egyszerűbb legyen finomra hangolni a szimulációs beállításokat: hosszabb várakozási idő nélkül végezhetünk apróbb változtatásokat is.
Már létező szimulációk részleges újraszámolása
Egyéb újdonság a szimulációk dinamikusabb számolása: a szimulációszámolást félbehagyhatjuk és folytathatjuk később, vagy egy már létező szimulációt egy adott frame-től kezdődően újraszámoltathatunk.
Azt is megtehetjük, hogy minden dinamikus objektumot, ami a törés kezdete előtt mozgásban van, külön számolunk ki, mielőtt elkezdődne a tényleges törés szimulációja.
A RayFire 1.83 for 3ds Max használatához legalább 3ds Max 2015-re van szükségünk. Egy új licensz 385 dollárba kerül, és ebbe beletartozik egy éves support és maintenance update is.