Itt a SpeedTree Cinema 8.2

Az IDV kiadta a SpeedTree Cinema 8.2-t, a SpeedTree animált fagenerátor szoftver VFX projektekre optimalizált változatának legújabb frissítését. Az új verzióban már támogatott többféle fotogrammetria alapú workflow is.

A fotogrammetria workflow egyébként az IDV videojátékos middleware-jében, a SpeedTree for Games-ben is elérhető – ehhez a változathoz nemrég érkezett új indie licensz.

Fotogrammetrikus fatörzsek procedurálisan generált lombkoronával
Bár a fotogrammetria használata egyre népszerűbb a digitális növények készítéséhez, főleg a videojátékok esetében, ez a módszer nem kombinálható könnyedén az olyan procedurális technológiával, mint amilyet a SpeedTree is használ.

Az IDV a blogján jelezte is, hogy a kép alapú modellezés ellene megy a procedurális workflow-nak, annak ellenére, hogy elképesztő mennyiségű részlet visszaadására képes.

A SpeedTree 8.2-ben végül ezt a dilemmát úgy oldották meg, hogy a fotogrammetria által létrehozott fatörzsre a szoftver procedurális lombkoronát generál.

A programba beimportálhatunk egy fotogrammetrikus mesh-t, amit aztán a fa törzseként használhatunk, a szoftver pedig erre a meshre a nagyobb faágakat, a kisebb gallyakat és végül az ezeket borító leveleket is elkészíti.

A törzs meshének tetejénél automatikus matériák és geometry biztosítja, hogy az átmenet észrevehetetlen legyen.

A generált lombkoronába utólag is belenyúlhatunk: akár saját ágakat is hozzáadhatunk.

A végeredmény egy olyan CG fa, ami procedurálisan szerkeszthető marad, viszont a törzsén, ami amúgy is a legszembetűnőbb egy fán, fotogrammetrikus részletek látszanak.

Az új workflow a SpeedTree for Games indie licenszével is elérhető
Az új fotogrammetria rendszer a SpeedTree for Games kiadásában is elérhető. Az új Indie kiadást, ami január 23.-án érkezett, a kevesebb, mint 1 millió dollár bevétellel rendelkező felhasználók igényelhetik – az előfizetés évente 999 dollárba kerül.

Az indie kiadás a fotogrammetria mellett a fák FBX vagy OBJ formátumba való exportálását, illetve a Unity, Unreal vagy Lumberyard motorokba való egyenes exportálás lehetőségét is tartalmazza.

A SpeedTree Cinema 8.2 újdonságainak teljes listája a termék weboldalán

MEGOSZTÁS:
Meshmag