Az Epic Games megvette a facial riggingben és facial motion capture-ben specializálódó 3Lateral céget. A 2018-as GDC-n bemutatott Unreal Engine keynote-ot is ők csinálták.
A szerb cég tovább fogja vinni a VFX-es és videojátékos szolgáltatásainak kínálatát, és emellett együtt fognak dolgozni az Epic-kel a virtuális emberek és lények valós idejű megjelenítésén az Unreal Engine-en belül.
Korszerű volumetrikus facial capture és facial rigging
A 3Lateral-t 2008-ban az Image Metrics art lead-je, Vladimir Mastilovic alapította. A profiljuk karakterek szkennelését, modellezését és riggelését tartalmazta high-end játékokhoz.
A cég portfóliójába tartozik többek között a Grand Theft Auto 5, amiben az összes főszereplő arcát ők riggelték; illetve a Batman: Arkham VR és az Until Dawn is.
A legtöbben viszont inkább az Epic Games-szel való együttműködésüket ismerik: a két cég elsőként a 2015-ös A Boy and His Kite demón dolgozott együtt, a legfrissebb közös munkájuk pedig a fentebb beágyazott valós idejű digitális ember keynote tavalyról.
A Siren demóban Alexa Lee színésznő valós időben mozgatta a fotorealisztikus digitális modellt, ami egyébként egy másik színésznő, Bingjie Jiang beszkennelt replikája volt. A szkennelést és a facial riget is a 3Lateral intézte, a saját Rig Logic real-time facial solverük segítségével.
Egy másik demóban egy CG földönkívülit láthatunk, aki egy Macbeth-beli beszédre tátog Andy Serkis színész arcmozgása alapján.
A CG karakter a 3Lateral Meta Human volumetric capture, arci rekonstrukciós és adattömörítő framework-jével készült, ami egyébként valós idejű mocap tisztításra is használható.
Az Epic jövőbeli digitális emberei
Mostantól Mastilovic fogja vezetni az Epic digitális emberekkel kapcsolatos munkáit és kutatásait – ez egyébként nagy hangsúlyt kapott a játékengine legújabb kiadásaiban –, a 3Lateral szerb székhelye pedig a régió munkaerőtoborzó központjaként fog üzemelni.