A LuxCoreRender csapat kiadta a LuxCoreRender open-source physically based renderer 2.1-es verzióját. A frissítésben helyet kapott egy új kép denoiser, illetve a Blender integrációs pluginban a render szüneteltetésének és folytatásának opciója is.
Hybrid CPU/GPU render engine, korábban LuxRender néven
A LuxCoreRender, amit korábbról LuxRender néven ismerhettünk, előző nyáron született újjá új névvel, weboldallal, fórummal és online dokumentációval.
A LuxCoreRender egy elfogulatlan render engine produkciós funkciókkal és – a 2.0-s frissítés óta – hybrid C++/OpenCL renderinggel, CPU és GPU támogatással.
A 2.0-s frissítéssel már kevesebb DCC integrációs plugin érhető el az engine-hez: míg a LuxRenderhez rengeteg integrációs plugin volt (többek között 3ds Max, Maya, Cinema 4D, SketchUp, Daz Studio, Softimage és Carrara), a LuxCoreRender már csak a Blendert támogatja. Erre a változtatásra azért volt szükség, mert a szoftver nagyon sok elavult kódot tartalmazott miattuk.
Újdonságok a 2.1-es verzióban: Bayesian Collaborative Denoiser, és render szüneteltetés és folytatás a Blenderben
A LuxCoreRender 2.1-ben érkezett egy új render denoising rendszer, ami ugyanazon az open-source Bayesian Collaborative Denoiser library-n alapul, mint amit az appleseed 1.9 is használ.
Emellett az új verzióba egy CPU alapú direct light sampling cache is belekerült, ami a több kisebb fényforrással rendelkező scene-ek renderelését hivatott felgyorsítani.
A Blender integrációban új opció még a folyamatban levő render szüneteltetése. A szünet közben szerkeszthetjük a light group-okat és módosíthatjuk az egyéb beállításokat is, majd folytathatjuk a rendert. Ez a funkció eredetileg a standalone kiadás 2.0-ás verziójában érkezett.
A LuxCoreRender 2.1 Apache 2.0 licensz alatt tölthető le. Binary-k Windows-ra és Linux-ra érhetőek el, a Mac-es felhasználóknak viszont a source kódból kell compile-olniuk saját verziót.
A BlendLuxCore 2.1 Blender integrációs plugin használatához Blender 2.79b verzióra van szükségünk.