A GameLogicDesign – azaz Kent Barber, a Plugins 4D eszközök készítője – kiadta a Jet Fluids folyadékszimulációs Cinema 4D plugin ingyenes béta verzióját.
Multi-threaded folyadékszimuláció sokféle solverrel
A Jet Fluids az Apple egyik fejlesztője, Doyub Kim által készített open-source Jet frameworkre épül.
A plugin többféle szimulációs módot támogat, például a tisztán grid-alapú szimulációt, vagy a hybrid grid/particle alapú FLIP, PIC és APIC módszereket, amiket a Maya és a Houdini fluid solverei is használnak.
A hybrid szimulációk a Cinema 4D Thinking Particles toolsetjével, vagy egy MoGraph Cloner objektummal is renderelhetőek.
A szoftver multi-threaded, és kettő kivételével minden CPU magot használ a szimulációhoz – a maradék kettő a UI interaktivitását biztosítja a szimuláció alatt – és a tesztek azt mutatják, még négymagos rendszeren is jól teljesít.
Ezeken az információkon kívül csak kevés dokumentáció található online, szóval a többi funkció kitapasztalásához a legjobb megoldás az, ha letöltjük az ingyenes bétát és végigszaladunk a lehetőségein.
A plugint a készítője nem teljes munkaidőben fejleszti, és még sokáig nem lesz teljesen kész, de a pozitív fogadtatás miatt Barber Kickstarter kampány indításán gondolkozik, hogy több időt szánhasson a projektre.
A Jet Fluids futtatásához Cinema 4D R20-ra van szükségünk Windows vagy Mac OS X operációs rendszer alatt. A plugin a béta ideje alatt ingyenesen letölthető. A jövőben tervben van a szoftver standalone verziójának kiadása Windowsra, Linuxra és OS X-re is.
Több információ a Jet Fluids-ról a termék weboldalán
A Jet Fluids ingyenes bétájának letöltése a Plugins 4D weboldalról