Chilton Webb kiadta a Glycon nevű teljes alakos motion capture szoftver, amivel VR headset és kontrollerek segítségével vehetjük fel a mozdulatainkat, amiket utána FBX formátumba exportálhatunk.
A szoftver HTC Vive-val és Oculus Rift-tel is működik, és a céja az, hogy gyors és olcsó megoldást nyújtson a motion capture-re a VR headsettel már rendelkező felhasználók számára. Ezzel a megoldással a felvétel helyigénye is viszonylag kevés.
Teljesalakos mocap rögzítése virtuális stúdióban, VR headsettel és kontrollerekkel
A Glycon a felhasználó fejének és kezeinek mozdulatait követi a VR headset és a kontrollerek segítségével, az elmozdulásokat pedig valós időben jeleníti meg egy 3D karakteren, a virtuális valóságon belül.
A kéz pozíciójának követése mellett a kontrollereket kéztartások generálásához is használhatjuk: egyelőre csak mutatni, csípni, ökölbe szorítani vagy egyenesen tartani tudjuk a kézfejet és ujjakat, de Webb tervez később többféle kéztartást is hozzáadni.
Az alsótest mozgásait teljes egészében IK-k generálják, de Webb már dolgozik azon, hogy a Glycon a Vive lábérzékelőit is támogassa.
Ha Vive-ot, vagy három Oculus kamerát használunk, a szoftver a capture volume-on belüli elmozdulásokat is érzékeli, lehetővé téve a séta és egyéb hasonló mozdulatok rögzítését.
Bár a felvétel lehetőségei egyértelműen korlátoltak a kis méretű tracking volume miatt, amivel a jelenlegi VR hardverek rendelkeznek, a Glyconban több érdekes funkció is van, amit a hagyományos mocap megoldások nem támogatnak.
Ilyen például a virtuális stúdiók készítése a felvételhez: a térben előre elkészített 3D propokat helyezhetünk el, vagy manuálisan is 'megrajzolhatjuk' a környezetet egyszerű formákból.
A felvett mocap adatokat FBX formátumban exportálhatjuk ki, hogy tovább dolgozhassunk velük egyéb DCC szoftverekben vagy játékmotorokban.
Egyelőre ennyi az egész szoftver, de láthatóan gyorsan fejlődik: az alább beágyazott linken megtekinthető, hogy milyen újdonságokat tervez Webb implementálni az applikáció következő verzióiban.
A Glycon-ból ingyenesen kipróbálható egy olyan verzió, amiben letiltották az exportálási lehetőséget, szóval nem kell vakon megvennünk a szoftvert. A szoftver által exportált FBX formátumot pedig letesztelhetjük a weboldalról letölthető minta segítségével.
A Glycon használatához vagy HTC Vive-ra, vagy Oculus Rift-re van szükségünk. A szoftver egyelőre early access-ben érhető el.
Háromféleképpen vehetjük meg a szoftvert: 49 dollárért megkapjuk a mostani buildet és letölthetjük majd a következőt is; 99 dollárért letölthetjük az összes verziót, aminek verziószáma 1-gyel kezdődik; 399 dollárért pedig hozzáférést kapunk az összes jövőbeli frissítéshez.
Több információ a Glycon VR mocap rendszeréről a termék weboldalán