Mathieu Menuet kiadta az E-Cycles-t: a Blender Cycles render engine-jének optimalizáltabb változatát, ami saját elmondása szerint CUDA magok használatakor megduplázza a renderelési sebességet.
Az E-Cycles a Blendertől teljesen különálló szoftver, de Menuet hetente tervez új buildeket kiadni hozzá, amikben újabb optimalizációkat épít bele az alkalmazásba.
Akár 2,42-szer gyorsabb, mint az alap Cycles az NVIDIA CUDA GPU-in
Menuet standard Cycles benchmark scene-eken tesztelte az E-Cycles-t, és tesztjeiben a saját verziója 1,23 ~ 2,42-szer gyorsabban végzett a renderelnivalóval. A tesztekhez GeForce GTX 1080 Ti GPU-t használt.
A renderelési sebesség növekedésének mértéke a videokártyától is függ: a BlenderArtists.org-on ebben a thread-ben felhasználók osztották meg a tapasztalataikat, és az eredmények arra engednek következtetni, hogy újabb, erősebb videokártyákkal nagyobb a különbség a két engine között.
Az E-Cycles OpenCL alatt AMD videokártyákkal is működik, de a változás korántsem olyan drasztikus, mint az NVIDIA kártyák esetében: Menuet tesztjei szerint a sebességnövekedés 1.06 ~ 1.28-szoros egy Radeon RX Vega 64-es kártyával.
Menuet szerint a CPU rendering Open Shader Language használatával szintén gyorsabban megy, de jelenleg inkább a GPU rendering gyorsítására fókuszál.
A fórumon Menuet nem igazán akarta felfedni, miben különbözik az ő változata a sima Cycles-tól, de a source kód mindenesetre elérhető az általa árusított Blender programming course részeként.
Menuet azt is bejelentette, hogy mikor a terméke egy éve lesz piacon, minden új funkcióját feltölti a hivatalos tracker-re, hogy ha megfelelőnek látják, a Blender fejlesztői beleépíthessék az alap szoftverbe.
Az E-Cycles Windows-on és Linux-on futó Blender verziókkal kompatibilis. Alapból a szoftver a Blender 2.8-hoz készült, szóval amíg az nem stabil, az E-Cycles sem lesz az.
Az előfizetés havi 9.99 euróba, vagy évi 99 euróba kerül, de az aktív előfizetés csak a frissítésekre vonatkozik: ha lejár, az alap szoftvert ugyanúgy használhatjuk tovább.