A CL3VER online 3D prezentációs szolgáltatásokkal foglalkozó csapat bemutatta a legújabb szolgáltatásukat, a CL3VER Cloud-ot: egy új, valós idejű vizualizációs platformot, ami az NVIDIA új RTX GPU alapú ray tracing technológiájára épül.
A rendszer segítségével interaktív vizualizációkat készíthetünk pusztán annyival, hogy V-Ray scene-eket exportálunk a felhőbe, majd a renderelés végeredményét a felhasználók böngészőjébe streameljük.
Felhő alapú ray tracing szolgáltatás az NVIDIA RTX hardverére építve
A CL3VER Cloud az egyik legelső RTX technológiára épülő third-party szolgáltatás.
Az NVIDIA új Quadro RTX és GeForce RTX szériás videokártyáiban dedikált magok találhatóak a ray tracing gyorsításához, ami a DirectX Raytracing API-ján, vagy a Vulkan API-n keresztül működik.
V-Ray scene-ek egyenesen a felhőbe
A CL3VER új ray tracing motorja képes egy 3D scene-t a felhőben renderelni és a végeredményt valós időben egy böngészőbe közvetíteni: a cég előző technológiájával ellentétben itt már nincs szükség a lightmapok előre bake-elésére.
Ezzel a rendszerrel az építészeti és gépészeti cégek valósidejű demókat készíthetnek a klienseiknek, amik PC-ken vagy mobil eszközökön keresztül is megtekinthetőek mindenféle extra szoftver telepítése nélkül.
A megoldás HTML5-re épül és a legrelevánsabb VR headseteket is támogatja a WebVR által.
A felhasználók kimenthetnek állóképeket vagy akár 360 fokos panorámákat is a felhőben, vagy letölthetik a scene-t a CL3VER saját .cl3ver formátumában is, hogy aztán offline megtekintsék bármilyen NVIDIA RTX GPU-val rendelkező otthoni gépen.
A szolgáltatás teljesen kompatibilis a V-Ray matériákkal, fényekkel és kamerákkal.
A CL3VER Cloud beszerzéséhez árajánlatot kell kérnünk a cégtől. A CL3VER ezt a technológiát a CL3VER Presenter prezentációs szoftverébe is tervezi integrálni, amihez export pluginok is járnak 3ds Max-hoz, Revit-hez, Rhino-hoz és SketchUp-hoz..