Az Autodesk kiadta a 3ds Max 3D animációs szoftver 2019.3-mas verzióját. Az újdonságok között található az interaktív rendering az ActiveShade viewportban, illetve a bővített OSL és Alembic support is.
Interaktív rendering az ActiveShade viewport-ban
A Maya 2018.5-ös frissítésével ellentétben, amiben javarészt csak bugfixek voltak, ebben a frissítésben új funkciók is helyet kaptak.
Az új verzióban már ugyanabban a viewportban renderelhetünk és szerkeszthetünk is, méghozzá egyszerre.
Eddig is tudtunk pannolni és zoomolni az ActiveShade viewportokban, de minden változtatás után manuálisan kellett befrissítenünk a nézetet.
Ennek a változtatásnak köszönhetően az új interaktív ActiveShade viewportban majdnem végleges renderminőségben láthatjuk a scene-t munka közben.
Jobb OSL támogatás, javított együttműködés a Maya és Revit szoftverekkel
Az Open Shading Language támogatás tovább bővült: már az OSL node property-k is támogatottak a viewport-ban, és a source editorban javították a zárójelek és a szintaxis kijelölését.
Mostantól a Maya és 3ds Max közötti Alembic fájlátvitel során a Maya Custom Attribute-ok élhetőbben viselkednek, és a vertex color set-ek is támogatottak.
A Revit-tel való kapcsolat is javult: a Revit 2018-as fájlokat már nem kell frissíteni az importáláshoz, és az FBX fájlban áthozott Revit fények már megfelelően renderelődnek.