Az Allegorithmic kiadta a Substance Designer matériaszerkesztő szoftver legújabb verzióját. A frissítésbe bekerült egy új PBR Render node, és az NVIDIA RTX GPU-k által gyorsított textúra baking támogatása is.
Mindemellett a workflow-n is javítottak: a node graph navigációja már egyszerűbb, és bővítették a Python API-t is.
UX javítások a kényelmesebb node graph navigáció érdekében
Bár a frissítéssel érkeztek ténylegesen új funkciók is, az Allegorithmic blog elsősorban a UX fejlesztésekre koncentrál.
Az ilyen jellegű frissítések a leggyakrabban használt funkciók előhívását hivatottak gyorsítani: például a node listát már előhívhatjuk a Tab billentyűvel is.
Egyéb újdonság még a breadcrumb navigáció a graph nézetben; a node-ok labelek, tag-ek és function változók általi keresésének lehetősége; illetve az éppen kijelölt node összes parent node-jának kijelölése.
Új PBR Render node, RTX-gyorsított texture baking az NVIDIA GPU-kon
Egyéb újdonság még a PBR Render node, aminek segítségével a PBR matériákat akár a Substance Designer 2D vagy 3D viewportjában is megjeleníthetjük.
Elméletileg ez a renderelési mód majdnem olyan pontos, mint a beépített Iray render engine, viszont emiatt sokáig is tart a node renderelése.
A frissítéssel kezdetleges RTX támogatás is érkezett — ezt a technológiát az NVIDIA új Quadro RTX kártyái, illetve a GeForce RTX és a Titan RTX széria használja ki.
A 2018.3-mas verzióban ezekkel a kártyákkal már gyorsíthatjuk a texture baking-et: az Allegorithmic blogon példának egy 2K AO map-ot mutattak, ami tizennyolcszor olyan gyorsan készült el, mint egy CPU által számolt ugyanilyen textúra.
Emellett a Python API-t már használhatjuk adatok készítésére és szerkesztésére is.
A Substance Designer 2018.3 használatához legalább Windows 7-re, CentOS 6.6-ra vagy Ubuntu 16.04-re, vagy Mac OS X 10.11-re van szükségünk.
A Substance előfizetés Indie felhasználók számára 19.90, Pro felhasználóknak pedig 99.90 dollár havonta.
A legfontosabb újdonságok megtekintése az Allegorithmic blogján