A Ziva Dynamics kiadta a Ziva VFX 1.5-öt — a bőr- és izomszimulációs Maya pluginjuk legújabb verzióját. A frissítésben új solverek érkeztek, amikkel felgyorsul a puha szövetek másodlagos mozgásának számolása.
Puha szövetek stabil, pontos szimulációja
A Ziva VFX segítségével a felhasználók stabil szövetszimulációt készíthetnek, amiben megmarad a szövetek eredeti tömege még extrém deformáció közben, vagy nagy timestepek között is.
A szoftverben több anyag közül válogathatunk, amik az igazi élőlények szöveteinek tulajdonságait utánozzák, úgymint a csontét, inakét, izmokét vagy a bőrét, és ezek mellé többféle physical damping-et is beállíthatunk.
A Zivában amellett, hogy a paramétereket direktben szerkeszthetjük, brush-sal is manipulálhatjuk az anyagokat: festhetünk tulajdonságokat és mesh resolution-t, vagy akár az izmok csatlakozási pontját és rostjait is.
A szoftvert több nagyobb stúdió is használja, például a Scanline VFX, akik a The Meg-hez alkalmazták a plugint; vagy a Mackevision ehhez a PETA hirdetéshez.
Új az 1.5-ben: a másodlagos mozgások gyorsabb számolása
A Ziva VFX 1.5 legfontosabb újítása a másodlagos mozgások számolásával kapcsolatban érkezett: több új integrációt kaptak, mint a BDF2 és a TR-BDF2; és frissült a quasi-static solver is.
Az új solverekkel kevesebb lépésbe telik elérni, hogy a szimuláció valósághű legyen, és nagyobb behatásunk van a damping-re is.
A beágyazott videóban a régi és az új solver közti különbség 02:25 körül látható.
A Ziva VFX 1.5 használhatához Maya 2014-re vagy annál újabb verzióra van szükségünk, valamint Windows-ra vagy Linux-ra.
A szoftver Studio kiadása, amit nagy cégekre szabtak, 8800 dollárba kerül; az indie kiadás pedig csak előfizetéssel érhető el, havonta 50, vagy évente 500 dollárért.
A plugint kipróbálhatjuk ingyen egy 60 napos demo-val, vagy egy időhatár nélküli non-kommersz trial verzió által is.