A Remington Graphics — azaz Grant Wilk — kiadta a D-NOISE nevű ingyenes plugint, ami az NVIDIA AI alapú OptiX render denoising technológiáját ülteti bele a Blenderbe.
A renderek mellett a plugin bármilyen, a Blender UV- vagy képszerkesztőjébe betöltött képet is képes denoise-olni — akár a bake-elt textúrákat és fényképeket is.
Gyors, AI alapú denoising a preview renderekhez
A tavalyi kiadása óta az NVIDIA OptiX denoisert széles körben használják a fejlesztők, és már olyan szoftverekbe is integrálták, mint az Arnold, a Clarisse, a finalRender, az OctaneRender és a V-Ray.
Bár az OptiX licensze ütközik a Blenderével, a D-NOISE úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy az OptiX binary-kat külön helyről tölthetjük le, így maga a plugin megfelel az elvárásoknak.
Az OptiX technológia az AI és a GPU gyorsítás miatt gyakran gyorsabban generál használható képeket, mint a szoftver, amibe integrálták. Ennek ellenére általában inkább csak a render preview denoise-olására ajánlják, mintsem a végleges renderekére; és habár képes az animációk denoise-onlására is, ez sokszor kivehető frame-ek közötti villódzással jár.
Bármilyen render, kép vagy bake-elt textúra denoise-olása Blenderben
A D-NOISE elérhetővé teszi az OptiX denoising technológiáját a Blender Cycles rendererében, és a UV és képszerkesztő felületen is.
Emiatt a denoiser képes kezelni a renderek mellett akár a bake-elt textúrákat vagy fényképeket is.
A D-NOISE Blender 2.79-hez érhető el Windows-on, GPL licensz alatt. Wilk azt is megosztotta, hogy a Blender 2.80 és a Linux támogatás magasan van a prioritási listáján.
Mindezek mellett az NVIDIA technológia miatt a szoftver csak NVIDIA videokártyákon képes futni.