A Wings 3D fejlesztői csapata kiadta a Wings 3D 2.2.1-et. A frissítés PBR matéria támogatást és egy új Booleans rendszert adott hozzá az open-source, subdivision alapú modellező szoftverhez.
Az új verzió jelenleg még csak experimental developer build-ként érhető el.
Az egyik legrégebbi open-source subdivision surface modellező program
A Wings 3D fejlesztése 2001-ben kezdődött, és még mindig az eredeti fejlesztők – Björn Gustavsson és Dan Gudmundsson – dolgoznak rajta.
A Wings 3D-ben található automatikus UV mapping rendszer és egyszerű fény- és matériatámogatás. A hosszú múltja miatt elkötelezett, főleg játékfejlesztői felhasználói bázisa van.
Bár az utóbbi időkben a Blender közössége felülmúlta a Wings 3D-ét, a szoftvert még mindig folyamatosan fejlesztik, és továbbra is havi körülbelül tízezren kattintanak a letöltés gombra a weboldalán.
Újdonságok a Wings 3D 2.2.1-ben: PBR matériák, új Boolean rendszer, több import-export lehetőség
A frissítéssel már a Wings 3D-ben is dolgozhatunk PBR workflow-val. A shaderek a roughness-metallic mapokat használják, és az új verzióban található pár egyszerű eszköz a texture mapok konvertálására is – viszont ez még nem egy végleges funkció, és nem támogatja a coplanar face-eket.
Most már importálhatunk PLY formátumból is, illetve exportálhatunk normalokat Collada formátumba, és vertex color-t glTF formátumba.
A Wings 3D 2.2.1 futtatásához legalább Windows 7-re, Ubuntu 14.04-re vagy Mac OS X 10.12-re van szükségünk. A jelenlegi verzió nem stabil kiadás: a legutolsó stabil verzió a 2.1.7-es.