Simon Thommes kiadta a SCATTr nevű procedurális textúra scattering plugint a Blenderhez.
Textúrák véletlenszerű elszórása egy felületen
Minden SCATTr rendszerben akár kilenc különböző texture mapot állíthatunk be, amiket utána a program véletlenszerűen szétszór a felületen. Ezzel a megoldással olyan véletlenszerű effekteket készíthetünk, mint például lehullott falevelek, vagy motion graphics.
A plugin grid alapon működik: minden grid cellához egy textúrát rendel, és beállíthatjuk a méretezés, forgatás és elhelyezés randomizációját is a cellán belül.
A textúráknak beállíthatjuk azt is, hogy fedhetik-e egymást, vagy nem. Ha azt választjuk, hogy nem (Single Scatter), a számolás gyorsabban elkészül.
A SCATTr Blender 2.8-hoz készült, és open-source Creative Commons Attribution licensz alatt érhető el. Elméletileg Blender 2.79-cel is működik, de többet kell dolgoznunk érte.