A szingapúri Talansoft kiadta a Valkyrie Engine-t. Ez a játékmotor a 3D művészeknek hivatott segítséget nyújtani az interaktív tartalmak készítésében, programozási tapasztalat nélkül is.
Az engine elsősorban iOS-re tervezett kiterjesztett valóságot kihasználó appok fejlesztésében remekel, de akár PC-s alkalmazásokat és játékokat is készíthetünk vele.
Egyszerű AR applikációk készítése drag-and-drop workflow-val
A Talansoft elmondása szerint a Valkyrie-t mindenféle fejlesztői tudás nélkül is vezérelhetjük, és kevesebb, mint 10 perc alatt el is készülhetünk egy alkalmazással.
Ezt az állítást egy demoval támasztották alá, ami ugyan sok interakciót nem tartalmaz, de jól bemutatja a Valkyrie workflow-ját. A felhasználók egy template-ből indulhatnak ki, aminek a timeline-jába aztán bepakolhatják a 3D asseteiket. Az engine könyvtárából ezek után minden assetre ráhúzhatnak előre elkészített eseményeket, történéseket.
A 3D modelleket OBJ, FBX és Collada formátumból importálhatjuk – a két utóbbival animációkat is áthozhatunk –, textúrákat pedig JPG, PNG vagy TGA formátumból tölthetünk be.
A motor támogatja a specular-glossiness PBR shadinget és az egyszerűbb fénytípusokat, mindemellett pedig bake-elt lightmapok által képes az ambient lighting használatára is. A pipeline-t mobil GPU-kra optimalizálták.
Az elkészült applikációk kiexportálhatóak Windows-os futtatható fájlként, vagy a Valkyrie natív .vpk formátumában is, amit később a We3D ingyenes iOS playerén keresztül megtekinthetünk.
A Valkyrie Engine egyelőre csak Windows-ra érhető el. A Mac OS X verzió 2019 első negyedében várható, és elérhető lesz hozzá a cloud-alapú shader compilation is az Apple Metal API-ja által.
A motor használata egyéni felhasználóknak 19.99 dollárba, indie stúdióknak pedig 89.99 dollárba kerül havonta, viszont ez az összeg emelkedhet az éves bevétel függvényében.
A szoftver ingyenesen kipróbálható egy vízjelezett trial verzió formájában.
Több információ a Valkyrie Engine-ről a Talansoft weboldalán