Denis Kozlov egy nagyon érdekes videót tett közzé az általa készített Kozinarium nevű procedurális lénygenerátor rendszerről, ami a Houdini-n és a Fusion-ön alapul.
Az eszköz publikusan nem elérhető, de a benne látott megoldások nagyon jó példák arra, hogy mi mindent el lehet érni automatizált rendszerekkel és nem megszokott megoldásokkal.
Kozlov elmondása szerint a szoftverrel körülbelül harminc percbe telik egy lény modellezése, riggelése és animálása, és a végeredmény kinézete valahol a hal- és kukacszerű lényektől kezdve egészen a teljesen idegen külsejű szerzetekig mozog.
A rendszer magja körülbelül 1700 Houdini node-ból áll, a felhasználónak pedig csak számokat kell beírnia random seedek létrehozásához, a Kozinarium pedig ezek alapján kiköpi az új lényt vagy animációt.
A testformát és mozgáskultúrát CHOP alapú generátorok valósítják meg. A geometry polygonokként és NURBS curve-ökként is generálódik, a végleges mesh pedig VDB volume-ok által jön létre.
A rendszer rugalmas, marionettbábu-szerű riggelést használ, a Houdini FEM solvere pedig valószerű, ruganyos másodlagos mozgásokat hoz létre. A végeredmény Mantrában renderelődik procedurális displacement-tel, és a színek is procedurálisan generálódnak, Fusion post processként.
Ezzel kapcsolatban Denis Kozlov egy új projektet is indított: minden héten egy új Kozinarium-mal generált lényt fog közzétenni. A fentebb beágyazott videó egy régebbi lényről készült, amit még a projekt teaser-eként tett közzé, viszont a további lényeket a projekt Twitterén vagy Instagramján követhetjük nyomon.
A Kozinarium személyes fejlesztésű projekt, és emiatt nincs is tervben a széles körű kiadása, viszont Kozlov közzétett egy részletekbe menő leírást, illetve a gondolatait a procedurális generálás folyamatáról és a hagyományostól eltérő alkotási megoldásokról, amik a segítségére lehetnek azoknak, akik hasonló rendszereket szeretnének felépíteni.
Ez a dokumentum megtalálható Kozlov blogján, amit alább linkeltünk; és ugyanitt megtekinthető a Project Aero is, amivel koncepciós dizájnokat generálhatunk repülőgépekhez.