A japán MARUI-Plugin kiadta a BlenderXR ingyenes virtual és mixed reality user interface plugin-t Blenderhez, amivel a művészek VR headset és kontrollerek segítségével szerkeszthetik a scene-eket.
A szoftver, ami a HTC Vive, Oculus Rift, Windows MR és Fove headsetekkel kompatibilis, még október elején jött ki bétában, és most kapta meg az első jelentős frissítését.
Blenderes assetkezelés virtuális valóságban
A MARUI-Plugin a szoftver Mayás, fizetős változatán már egy ideje dolgozik: annak a kiadásnak jelenleg a hármas verziójánál tartanak.
Az új Blender verzió nem annyira funkciógazdag, de a lényege ugyanaz: a kontrollereket grafikusan reprezentálja a headset-en belül, és a Blender funkcióit a gombjaira mappolja.
A felhasználók a kontrollerek segítségével egyszerű szerkesztési parancsokat hajthatnak végre a Blender scene-en belül, mint például mozgatást, méretezést, forgatást, vagy matériák hozzárendelését.
A más DCC szoftverekhez, például az Unreal Engine-hez, Unity-hez és Modo-hoz is elérhető VR funkciókhoz hasonlóan ez a plugin is leginkább a látványtervezéshez és az objektumok elrendezéséhez lesz hasznos – a precíziót igénylő fejlesztési részeket minden bizonnyal továbbra is hagyományos megoldásokkal intézzük majd.
Az asset review-hoz viszont egész hasznos eszközök is elérhetőek: például a mérőeszköz és a widget, amivel feliratozhatjuk a scene-t – ez a tool a Blender Grease Pencil-jére alapul.
A projekt open-source és adományok által pénzelt: ezzel kapcsolatban a MARUI-Plugin részletesen beszámol arról, hogy mennyi bevételük volt és mennyi időt szántak az egyes elemek fejlesztésére.
A BlenderXR binary fájljai a Blender 2.8-hoz készültek (ami jelenleg még alfában van) Windows-hoz és Linux-hoz. Linuxon csak a HTC Vive headset támogatott; Windows-on mind a négy fentebb felsorolt headset használható.
A binary-k ingyenesek és a source kód is letölthető GitHub-ról GPL licensz alatt.