A Bounding Box Software – azaz Mike Voeller – kiadta a Materialize nevű ingyenes eszközt, amivel fényképeket változtathatunk videojáték engine-ekben is használatos PBR matériákká.
A szoftver a forrásképből képes szekvenciálisan metallic/roughness workflow-hoz szükséges textúrákat generálni, és jár hozzá egy shader pack Unity-hoz és Unreal Engine-hez is.
Ingyenes alternatíva a B2M-hez hasonló eszközökre
A Materialize már jó ideje fejlesztés alatt állt – a Bounding Box Software weboldalán található demo videók még 2015-ben készültek – és eredetileg fizetős szoftvernek készült. A szoftver akkor terjedt el igazán, amikor Voeller Twitteren bejelentette, hogy ingyenesen elérhetővé vált.
A Materialize hasonlóan működik, mint az Allegorithmic B2M-je, a Rendering Systems ShaderMap-ja, vagy a Knald Technologies Knald-ja: fényképekből generál textúrákat.
Bár a Materialize közel nem olyan fejlett, mint az előbb említett tool-ok – Voeller saját bevallása szerint akkor használja, ha gyors eredményt vár, vagy csak egy height map-ból szeretne normalt generálni –, ezt azzal ellensúlyozza, hogy ingyenesen használható bármilyen projekthez.
A szoftvert a Bluepoint Games is használta az Uncharted: The Nathan Drake Collection-ön való munkálataikhoz: ezzel generálták az Uncharted 1-hez és 2-höz a feljavított textúrákat.
Modern PBR textúramapok generálása fényképekből
A Materialize fényképes forrásból képes height, metallic és roughness mapokat generálni, amik alapján utána tud normal, edge és occlusion mapokat is számolni.
A mapokat egyszerű, slider alapú interfészen keresztül finomíthatjuk, vagy akár ki is maszkolhatunk belőlük részeket színek alapján, vagy manuálisan is. A textúrákat tile-olhatóra is állíthatjuk.
A leggyakrabban használt műveleteket automatizálhatjuk XML clipboard parancsokkal.
A végeredményt valós idejű 3D-ben tekinthetjük meg a viewport-ban, egy lapon vagy egy hengeren, és megjeleníthetjük egyszerre a végeredményt és a forrásképet is.
Ha kész vannak a textúrák, sokféleképpen kiexportálhatjuk őket: például JPG, BMP, TIFF, TGA, vagy PNG formátumban. A normal mapokat a 3ds Max vagy a Maya formátuma szerint is generálhatjuk.
A Unity és Unreal Engine shader packok külön letöltésként érhetőek el.
A szoftverhez nincs írott dokumentáció, viszont a fentebb beágyazott videóban megfigyelhetjük a workflow menetét.
A Materialize kizárólag 64 bites Windows verziókkal kompatibilis. A telepítéséhez generálnunk kell egy ingyenes licensz kulcsot, amit a letöltési oldalon tehetünk meg. Voeller azt nyilatkozta, nem valószínű, hogy a szoftver kijön Linux-ra vagy Mac OS X-re.
A Materialize letöltése ingyenesen a Bounding Box Software weboldaláról