Újdonságok a Unity terrainszerkesztőjében

A Unity Technologies egy blogpostban publikálta a Unity játékengine terrainszerkesztőjével kapcsolatos újdonságokat. A terrainszerkesztő saját fejlesztői csapatot kapott, így rengeteg fejlesztés várható a motor ezen területén.

A következő, 2018.3-mas frissítésben új eszközöket és javított teljesítményt kapunk majd – a szerkesztő jobban ki fogja használni a GPU-t. A régi per-vertex normalok helyett már per-pixel normalt fog használni a terrain rendszer, így nagyobb felbontáson dolgozhatunk, mégis ugyanazon a polygonszámon. Emellé scriptelhető GPU toolokat is kapunk, amik segítségével elkészíthetjük a saját terraformáló eszközeinket.

A Multi-terrain szerkesztést is feljavították: most már fennakadás nélkül átfesthetünk egyik terrainről a másikra, és az egymás mellett elhelyezkedő terrain-ek kapcsolódását is automatikusan kezeli a motor.

Két új terrain assetet is hozzáadtak az engine-hez: a TerrainLayer-ben a terrain objektumtól függetlenül menthetjük el a material-okat, így többször is felhasználhatjuk ugyanazt a material szettet. A másik új asset, a Brush pedig a brush shape-eket kezeli, amikkel a terrain-re festhetünk és sculptolhatunk.

További információk az újdonságokról a Unity blogján

MEGOSZTÁS:
Meshmag