Az Ephere bejelentette az Ornatrix nevű haj-, szőr- és tollazatrendszerének új, Cinema 4D-s változatát. A szoftver jelenleg bétában van – az Ephere-nél jelentkezhetünk a béta programra.
Haj és szőr készítése Cinema 4D-ben, parametrikus és brush alapú szerkesztéssel
Az Ornatrix – aminek a 3ds Max és Maya verziója már elérhető – haj generálására és alakítására ad lehetőséget, akár parametrikus vagy brush alapú workflow-val is.
A szoftver már megjelent verzióit több fontosabb stúdió is aktívan használja, például a Blur Studio, a Scanline VFX és a Capcom.
Az Ephere elmondása szerint a Cinema 4D verzió még mindig elég kezdetleges és sok funkció hiányzik belőle, de a videóban láthatjuk az alap workflow-t, guide-ok generálását mesh-ből, aztán azokból a szőr generálását.
A videóban a haj tulajdonságainak szerkesztését is láthatjuk, mint például a clumpingot, sub-clumpingot és a frizz-t. A brush alapú szerkesztést nem mutatták, de a funkció ikonja már látható a UI-on.
A Cinema 4D-s Ornatrix bétában elérhető a Cinema 4D R19-hez és az újabb verziókhoz. A béta kipróbálásához nincs más dolgunk, mint ingyenesen regisztrálni az Ephere weboldalán, aztán a Vimeo-s komment szekcióba beírni a felhasználónevünket.
Egyelőre sem hivatalos megjelenési dátumról, se árazásról nincs információ.