A Kinematic Lab kiadta a TopoLogiK plugint, amivel procedurálisan, parametrikusan és sokkal hatásosabban retopo-zhatunk 3ds Max-ban.
Az eszköz segítségével a már létező high-poly modellre való rajzolással retopo-zhatunk. A rajzolt felületet ezután sűríthetjük vagy ritkíthatjuk, vagy akár egyenként is mozgathatjuk az edge-eket vagy edge loop-okat.
Retopo high-poly meshekre való rajzolással
A TopoLogiK workflow-ja ismerős lehet azoknak, akik használtak a Blender RetopoFlow addonjához hasonló tool-okat – a Kinematic Labs weboldala megemlíti a Blendert és a TopoGun-t is, mint inspiráció.
A felhasználók tiszta, quad alapú topológiát rajzolhatnak az érintett modellre, vagy mint polygoncsíkok, vagy mint teljes felületek, amik alatt látható marad az eredeti geometry is.
A csíkok és felületek összeilleszthetőek, vagy tovább is nyújthatóak a Maya Quad Draw toolhoz hasonló módon.
Az új topológia sűrűsége és a törések elhelyezkedése is szerkeszthető utólag, és manuálisan is belevághatunk új edge-eket vagy edge loop-okat, vagy használhatjuk a beépített Freeze és Relax brush-okat is.
A TopoLogiK használatához 3ds Max 2013+-ra van szükségünk. A node-locked licensz 30 euróba kerül.