A francia IRIT kutatóintézet CG csapata, a STORM kifejlesztette az 'elastic implicit skinning' technika stabil verzióját.
A technológia különálló ingyenes demoként és fizetős Maya pluginként is elérhető.
Kevesebb torzulás és jobb izommozgás, mint a hagyományos skinneléssel
Ez a módszer először 2013-ban jelent meg, és 2014-ben dokumentumot is írtak a fejlesztéséről. Az implicit skinninggel pontosabb felületi deformációt érhetünk el, mint a hagyományos módszerekkel.
Ez a megoldás kevesebb torzulást és textúranyúlást eredményez, mint a dual quaternion skinning, amit a 3ds Max, Maya és a Houdini is használ, és valósághűbb bőr-a-bőrhöz hatást ad, még extrém pózokban is.
A skinning technika STORM által készített verziója elérhető ingyenes demoként, amiben megtekinthetjük, hogy néz ki egy ilyen módszerrel skinnelt kézmodell és egy teljes karaktermodell, amiket ki is exportálhatunk OBJ meshekként.
Egy optimalizáltabb verzió megszerezhető fizetős Maya pluginként, bár egyelőre még csak a csontrotációt támogatja, mozgatást vagy méretezést nem.
Az implicit skinning demo Windows-ra, Linux-ra, és Mac OS X-re is elérhető. A Maya plugin használatához minimum Maya 2018-ra van szükségünk, és egyelőre csak Linux-on tudjuk futtatni.