Florian Croquet, az Eisko produkciós managere kiadta a Couture nevű ingyenes scriptet, amivel a Mayában való ruharetopológia jóval egyszerűbbé válik.
Az eszköz minden olyan pepecselős munkát elintéz – például a blendshape készítést vagy a wrapeket is –, ami 3D scanek vagy high-poly modellek retopo-ja közben felmerül.
High-poly modellek animációra kész low-poly modellekké konvertálása
A Couture leegyszerűsíti a high-poly 3D ruhák low-poly, animációra kész meshekre konvertálását. A script 3D scannelt adatokkal, vagy Marvelous Designer-ben vagy ZBrush-ban készült modellekkel is egyaránt használható.
A felhasználóknak először be kell importálniuk a high-res 3D mesht a Mayába, amiből aztán a Couture automatikusan generál egy lapított, 2D panelekre vágott verziót, ebből pedig elkészíthető a retopo-zott low-res mesh.
A low-res mesh manuálisan a Mayában is elkészíthető, vagy a lapított verzió exportálásával bármilyen másik DCC szoftverben is: a Couture OBJ-be, FBX-be és még a Pixologic GoZ formátumába is tud exportálni.
A Couture a workflow-hoz minden szükséges blendshape-et és wrap-et automatikusan elkészít, és a UV-kat is átviszi a lapított ruháról a retopo-zott verzióra.
A geometry-t 3D vagy 2D térben is szerkeszthetjük, és egy kényelmes eszközzel elsimíthatjuk a high-poly verzióból hátramaradt éles széleket is.
A script minden számára szükséges adatot az Outliner-ben egyetlen custom node-ban tárol, így a munkafolyamat elmenthető és betöltés után egyszerűen folytatható.
A script használatához készült egy video tutorial, illetve a kezelésében segít a Croquet ArtStation blogján található írásos dokumentáció is.
A Couture ingyenesen elérhető Mayához: a dokumentációban Maya 2018-ot használnak Windows alatt, viszont mivel egy sima Python scriptről van szó, elvileg minden más verzióval is működnie kell.