A CryEngine 5.5 végleges verziója már hivatalosan is letölthető.
A frissítés jelentős változásokat hozott a Sandbox editor UI-jában, és stabilabb formátumot biztosít a pályafájloknak is.
A SVOGI global illumination rendszert már futtathatjuk és cache-elhetjük offline is; a Character Tool-ban készíthetünk physics proxy-kat; és a terrain matériákat blendelhetjük weightelve.
A Crytek az eddigi ingyenes, 'fizess, amennyit szeretnél' modellt lecserélte az Unreal Engine 4-éhez hasonló royalty modellre, 5%-os részesedést igényelve a kiadott játékok bevételéből.
Sandbox Editor: letisztult UI, új level file formátum
A CryEngine 5.5 újított a Sandbox level editor interfészén, lenyíló menüket beépítve a nyitva levő ablakok könnyebb kezeléséhez; és control + kattintással solo-ba dobhatunk egy kiválasztott scene elemet.
A pályák új fájlformátumot kaptak, ami által a Sandbox Editor jövőbiztossá válik – kollaboratív editálás és verziókezelő rendszerek szempontjából is.
SVOGI: már konzolokon is fut, ráadásul offline
A SVOGI, a CryEngine voxel alapú global illumination rendszere már használható konzolokon is, és lemezre cache-elhető, így a GI számolás offline is lefuttatható.
A ray tracelt árnyékok is elérték azt a szintet, hogy effektíven használhatóak lehessenek a shadow mapok készítéséhez. A ray tracelt árnyékok realisztikus, soft eredményt ígérnek kevés performance veszteséggel, és áttetsző árnyékokat is képesek számolni az áttetsző objektumok számára.
Character Tool és terrain rendszer újítások
Az új verzióban már a Character Tool viewporton belül készíthetünk physics proxy-kat a karaktereknek, és ugyanitt szerkeszthetjük a ragdoll-jaikat is.
A Terrain generálás, ami a CryEngine 5.4-ben kapott rengeteg újdonságot, most ismét frissült. A terrain matériákat már weightelten blendelhetjük – háromfélét egy időben – és objektumokat is belesimíthatunk a terrain mesh-be.
A terrain sculpting eszközök között feltűnt egy displacement opció is, amivel kisebb részleteket pecsételhetünk a terrain-re.
Vizuális script, C# kódolás és dokumentáció frissítés
A frissítés újabb készen kapott játékkomponenseket adott hozzá a CryEngine Schematyc vizuális scriptrendszeréhez; ezek közül az egyik a VR kamera és interakció komponens.
Több új opciónk van a content package-elésére és backupolására, illetve frissült a C# scriptelés is: ezeknek az újításoknak a teljes listája a cikk alján található.
A dokumentációt is bővítették: a manual és a C++ dokumentáció frissült, kaptunk egy rövid útmutatót a Unity-ból való migráláshoz, és egy teljesen ingyenes starter projekt is készült az új felhasználók számára.
Új royalty rendszer
Talán a legjelentősebb változás az, hogy az engine már nem ingyenes.
A CryEngine 2016-ban vált ingyenessé, miután eltörölték a havidíjat. Az akkor bevezetett rendszer alapján bárki ingyenesen hozzáférhetett az engine forráskódjához.
Az új frissítésben az engine az Unreal 4-hez hasonlóan százalékos összeget vág le a kiadott címek bevételéből: az első 5000 dollár éves bevétel után kezdődik a fizetési kötelezettség.
Az új rendszer drágább, mint az Unreal-é: míg az Epic Games 5%-ot vár az első negyedéves 3000 dollár bevétel után, a Crytek 5%-ot kér az első éves 5000 dollár bevétel után.
Az újdonságok teljes listája a Crytek online changelog-jában