Megjelent a CryEngine 5.5

A CryEngine 5.5 végleges verziója már hivatalosan is letölthető.

A frissítés jelentős változásokat hozott a Sandbox editor UI-jában, és stabilabb formátumot biztosít a pályafájloknak is.

A SVOGI global illumination rendszert már futtathatjuk és cache-elhetjük offline is; a Character Tool-ban készíthetünk physics proxy-kat; és a terrain matériákat blendelhetjük weightelve.

A Crytek az eddigi ingyenes, 'fizess, amennyit szeretnél' modellt lecserélte az Unreal Engine 4-éhez hasonló royalty modellre, 5%-os részesedést igényelve a kiadott játékok bevételéből.

Sandbox Editor: letisztult UI, új level file formátum
A CryEngine 5.5 újított a Sandbox level editor interfészén, lenyíló menüket beépítve a nyitva levő ablakok könnyebb kezeléséhez; és control + kattintással solo-ba dobhatunk egy kiválasztott scene elemet.

A pályák új fájlformátumot kaptak, ami által a Sandbox Editor jövőbiztossá válik – kollaboratív editálás és verziókezelő rendszerek szempontjából is.

SVOGI: már konzolokon is fut, ráadásul offline
A SVOGI, a CryEngine voxel alapú global illumination rendszere már használható konzolokon is, és lemezre cache-elhető, így a GI számolás offline is lefuttatható.

A ray tracelt árnyékok is elérték azt a szintet, hogy effektíven használhatóak lehessenek a shadow mapok készítéséhez. A ray tracelt árnyékok realisztikus, soft eredményt ígérnek kevés performance veszteséggel, és áttetsző árnyékokat is képesek számolni az áttetsző objektumok számára.

Character Tool és terrain rendszer újítások
Az új verzióban már a Character Tool viewporton belül készíthetünk physics proxy-kat a karaktereknek, és ugyanitt szerkeszthetjük a ragdoll-jaikat is.

A Terrain generálás, ami a CryEngine 5.4-ben kapott rengeteg újdonságot, most ismét frissült. A terrain matériákat már weightelten blendelhetjük – háromfélét egy időben – és objektumokat is belesimíthatunk a terrain mesh-be.

A terrain sculpting eszközök között feltűnt egy displacement opció is, amivel kisebb részleteket pecsételhetünk a terrain-re.

Vizuális script, C# kódolás és dokumentáció frissítés
A frissítés újabb készen kapott játékkomponenseket adott hozzá a CryEngine Schematyc vizuális scriptrendszeréhez; ezek közül az egyik a VR kamera és interakció komponens.

Több új opciónk van a content package-elésére és backupolására, illetve frissült a C# scriptelés is: ezeknek az újításoknak a teljes listája a cikk alján található.

A dokumentációt is bővítették: a manual és a C++ dokumentáció frissült, kaptunk egy rövid útmutatót a Unity-ból való migráláshoz, és egy teljesen ingyenes starter projekt is készült az új felhasználók számára.

Új royalty rendszer
Talán a legjelentősebb változás az, hogy az engine már nem ingyenes.

A CryEngine 2016-ban vált ingyenessé, miután eltörölték a havidíjat. Az akkor bevezetett rendszer alapján bárki ingyenesen hozzáférhetett az engine forráskódjához.

Az új frissítésben az engine az Unreal 4-hez hasonlóan százalékos összeget vág le a kiadott címek bevételéből: az első 5000 dollár éves bevétel után kezdődik a fizetési kötelezettség.

Az új rendszer drágább, mint az Unreal-é: míg az Epic Games 5%-ot vár az első negyedéves 3000 dollár bevétel után, a Crytek 5%-ot kér az első éves 5000 dollár bevétel után.

Az újdonságok teljes listája a Crytek online changelog-jában

További információk a Crytek új royalty rendszeréről

forrás

MEGOSZTÁS:
Meshmag