A Unity Technologies kiadta a Unity 2018.3 bétáját. Ez a frissítés az idei három közül az utolsó.
Az újdonságok között helyet kapott a beágyazható prefab és az izometrikus tilemap támogatás, és a particle rendszer is frissült.
A régóta várt prefab-beágyazás
A Unity 2018.1-hez és 2018.2-höz képest a 2018.3-ban nincs annyi újdonság, viszont magában foglalja az egyik legrégebb óta várt funkciót: a beágyazható prefabokat.
A prefabok (template-ek, amikkel instance-elt objektumokat készíthetünk) beágyazásának lehetősége először 2009-ben került fel a Unity suggestion tracker oldalára, és azóta több, mint 1600 szavazatot kapott.
A prefabok egymásba ágyazásán kívül – például egy épület prefabja már tartalmazhat külön prefabot minden szobatípusra – a prefabok workflow-ját is frissítették.
A legfontosabb változás prefabok készítésekor a Prefab Mode, aminek segítségével izoláltan szerkeszthetjük a prefabokat, anélkül, hogy le kéne őket helyezni a pályán és az instance-t szerkeszteni.
A frissítésben a Prefab Variant-ok is bejöttek, amiket már létező prefabokra alapozhatunk. Ezek öröklik a szülő prefab alap tulajdonságait, viszont lehetnek sajátos értékeik is. A Prefab Variant-ok 5:30-nál láthatóak a videóban.
Új particle beállítások és izometrikus tilemap támogatás
A Unity 2018.3-ban folytatódik a Unity particle rendszerének átalakítása.
Az External Forces modult újragondolták: egy új Particle System Force Field Component került bele, amivel különböző környezeti hatásokat adhatunk a részecskéknek.
Egy másik újítás a Ringbuffer mód a sokáig tartó effektek számára (ilyen például egy golyó-lyuk a falban); és új módok a Texture Sheet Animation modulban a particle textúrák fix időben, vagy sebességen alapuló animálásához.
A frissítésben véglegesen kivették a Unity legacy particle rendszerét, amit még 2012-ben váltottak le. A régi részecskék új rendszerbe való konvertálásához létezik egy ingyenes tool.
Egyéb újdonságok még az izometrikus tilemapok támogatása a Tilemap rendszerben, akár vertical offsettel is.
A nagyobb funkciók mellett, mint ahogy azt megszokhattuk, rengetek kisebb dolog és bugfix is érkezett, amiknek listája megtalálható a changelog-ban.
A Unity Hub 1.0 is megjelent
A Unity 2018.3-tól teljesen függetlenül, hivatalosan is kijött a Unity Hub, tíz hónap béta után. A Unity Hub egy különálló szoftver, ami az onboarding és produkciós folyamatokat hivatott egységesíteni.
Az app ingyenesen letölthető a Unity fórumról, és a segítségével könnyebben kezelhetőek a különböző verziójú telepített Unity változatok, és könnyebben készíthetőek megosztott projekt template-ek is.
A Unity 2018.3 újdonságainak teljes listája a Unity Technologies blogján