A Marmoset kiadta a Toolbag valósidejű renderelő toolkit 3.05-ös, publikus béta verzióját.
A frissítés elsősorban a baking eszközökre éleződött, custom cage geometry támogatással és javított texture map sampling-gel, microsurface shaderekkel és ACES szabványú tonemapperrel.
Több lehetőség texture baking közben: cage geometry, tangent spaces
A Toolbag 3.05-ben frissült a high-poly cage-ből textúra bakeléskor kiterjesztett low-poly cage. Most már saját cage geometry-t is használhatunk, akár non-matching-et is, és a javított cage offset algoritmus miatt nem szakad össze a cage komplexebb geometry bake-elésekor sem.
Egyéb változás például a tangent space meghatározhatósága meshenként bake-elés esetén; és a bake groupok ábécésorrendbe rendezhetősége.
A mapok mostmár multisample-ölhetőek, és van 64-szeres sampling opció is a jobb anti-aliasing érdekében.
Új PBR shading és tonemapping lehetőségek
A rendereléssel kapcsolatos változások között található az új Roughness és Advanced Microsurface shader, amikkel valósághűbben adhatjuk vissza a felületek fénytörését. Most már a Metalness/Roughness workflow az alapértelmezés új matériák létrehozásánál, a régi Specular/Glossiness helyett.
A nem videojátékokkal dolgozó felhasználók kaptak egy új ACES standardot használó tonemappert, amivel a színeket igazíthatják a filmes és tévés pipeline-okban.
Az újdonságok teljes listája a Marmoset Facebook csoportjában