Tengeri trió, avagy hogy készültek az idei tengeres mozik?

A Meg, az Adrift és a Deep Blue Sea 2 VFX-trükkjeit is egy csokorba gyűjtöttük olyan stúdiók jóvoltából, mint a Double Negative vagy a Cinesite.

Bár lényegében minden évre jut egy-két tengeren játszódó dráma vagy kalandfilm, idén egy picit talán több ilyen is került a mozivásznakra. Ezek közül a legnagyobb hírverést kétségtelenül Jason Statham óriáscápás filmje, a Meg kapta. De emellett két másik érdekes film is a hullámok közé repítette a nézőket. Az egyik az Adrift, a másik pedig a Deep Blue Sea 2. Mi pedig mindhárom VFX breakdown videóit összegyűjtöttük nektek.

Kezdjük a sort Jason Stathammel és az ügyeletes megalodonnal! A Meg című félig komoly, félig vígjáték akció-kalandfilm VFX-munkáját több stúdió látta el. Így dolgozott rajta többek közt a Double Negative, az Image Engine Design, az Instinctual VFX, a Soho VFX és a Sony Pictures csapata is. Mivel a mozi központi figurája egy olyan állat, amelyet bár senki sem látott, mégis mindenki tökéletesen el tud képzelni, a stúdióknak hitelesen kellett azt megalkotnia. Éppen ezért az óriáscápa mozgását a Ziva Dynamics által fejlesztett programokkal valósították meg.

Az Adrift című mozin is több stúdió dolgozott egyszerre. Közülük a Milk VFX csapata volt a koordinátor, illetve ők is dolgoztak 170 jelenet digitális munkálatain. Ők feleltek az óceán életre keltéséért, a vihar megjelenítéséért, amelyek több tíz méteres hullámokat is korbácsolt. Érdekesség, hogy ezeket a jeleneteket egytől egyig felhő alapú rendszereken renderelték.

A filmen dolgozott a Cinesite csapata is, ők leginkább a hajókon játszódó jelenetekért, az állatok megalkotásáért és a főszereplőkhöz kötődő jelenetekért feleltek.

A harmadik film a Deep Blue Sea 2, amelyen többek közt a BlackGinger stúdió is dolgozott. Ők animálták az óceánt, illetve ők feleltek a bébi cápák és az anyaállat jeleneteit is. De ők feleltek a véres jelenetekért is.

MEGOSZTÁS:
Meshmag