A SideFX új videót tett közzé a PolyDraw-ról: az új modellezési funkcióról, ami a Houdini procedurális 3D animációs és effektező szoftver 17-es verziójával fog érkezni.
A videót a SIGGRAPH 2018-on rögzítették a Houdini Hive user event folyamán.
Egy művészbarátabb modellező workflow
A SideFX már több frissítés óta a Houdini modellezőeszközeinek javításán dolgozott, de a 17-es frissítésben erőteljesebben átgyúrták a toolokat, hogy jobban emlékeztessenek más DCC applikációk rendszereire a könnyebb használhatóság, átszokás érdekében.
"Értjük a fájdalmatokat", üzente Fianna Wong a SideFX-től, a Houdini modellező tooljainak használhatóságára célozva. "Próbáljuk a modellezőeszközöket a más szoftverekből megszokott toolokhoz alakítani".
A PolyDraw a Houdinis modellezés két alapvető hibáját javítja: eddig nagyon sok felesleges construction historyt mentett a szoftver, és nem lehetett nulláról geometriát felépíteni, csak primitívekből vagy NURBS curve-ökből kiindulva.
A PolyDraw használható klasszikus edge modellezésre, vagy már létező Boolean geometry letisztítására
A Houdini 15-ös TopoBuild node evolúciója, a PolyDraw inkább direkt modellezésre való, mint retopologizálásra. A PolyDraw várhatóan 15 másik node funkcionalitását fogja leváltani.
A videóban 13:00 percnél látható az edge modellező funkció, referenciakép alapján való alkotás közben. A workflow hasonlónak tűnik a Maya Quad Draw tool-hoz: polygonokat készít pontok plottolásával.
A PolyDraw a Houdini Boolean rendszere alapján létrehozott geometriát is le tudja tisztítani, például az N-gonok eltűntetésével.
A Boolean modellezést 20:30-tól láthatjátok, a PolyDraw általi letisztítást pedig 32:30-tól.
Még nem jelentették be, hogy mikor jön ki a Houdini 17, jelenleg a 16.5-ös verziónál tartunk.