A Basefount kiadta a Maya-hoz való tömegszimulációs szoftver, a Miarmy legújabb, 6.5-ös verzióját.
A frissítésben több új funkció is megtalálható, amik segítségével még nagyobb tömegeket tudunk szimulálni, minimálisan hosszabb számolási idővel. Ilyen funkció például a rigid body dinamikák layered cache-elése, vagy a 'self clone' rendszer a tömegben való mozgatás leegyszerűsítésére.
Újdonságok a Miarmy 6.5-ben
Talán a legfontosabb újdonság a Miarmy 6.5-ben az új layered cache rendszer. A tömegben levő agent-ek interakcióba léphetnek a cache-el, így egyszerűbben növelhető az agent-ek száma anélkül, hogy jelentősen megnövekedne a számolási idő. Ezt demonstrálták a fentebb látható videóban is, ahol 10 000 agent-tel számolták a tömeg mozgását.
Az egyéb újdonságok között található az új self clone funkció, ami instance-eli az agenteket flocking szimuláció közben. Ennek a funkciónak segítségével a szimuláció lefuttatható jelentősebb terhelés nélkül, mivel a számolás kis mennyiségű agent-tel történik, amiket utána a rendszer klónoz.
Mindemellett a flocking szimulációt egyszerűbben irányíthatóvá tették 2D és 3D nézetből is, és a dinamikus bone chain-eket már geometriához tudjuk lockolni, és akár cloth szimulációval is deformálhatjuk őket.
A frissítésben az új viewport már az OpenGL 3.3-mat használja, amitől a komplex scene-ek megjelenítésénél a teljesítmény jelentősen nőtt. Bár ez a viewport még bétában van, a stabil verzióját a Miarmy 7.0-ban tervezik bevezetni.