Az új Turing (NVIDIA RTX széria) a Pascal sebességének (NVIDIA 10xx széria) 3-8-szorosát nyújtja path tracing számolásakor.
AZ NVIDIA és a velük társult játékfejlesztő stúdiók lenyűgöző tech-demókat mutattak be a fejlesztés alatt levő játékaikból. Az egyik ilyen impresszív valósidejű demo a Remedy által fejlesztett Control:
Tehát azt már tudjuk, hogy a játékfejlesztésben ez nagy előrelépést jelent, viszont úgy tűnik, hogy az archviz és a 3D ipar is sokat fog fejlődni általa. A renderelésre specializálódott legnagyobb cégek már bejelentették, hogy támogatni fogják az RTX technológiát a termékeikben, mivel az RTX segítségével jelentősen megnövelhetik a renderelési sebességet, és ezzel leegyszerűsödik a fotorealisztikus képekhez vezető folyamat.
Az új technológiát támogató termékek listája:
Adobe Dimension CC: Egy intuitív 3D eszköz, ami a design és marketing minden területét lefedi, támogatni fogja az NVIDIA MDL-t, és a SIGGRAPH-on először demonstrálták a Dimension renderert az NVIDIA RTX ray tracing és Turing GPU-kra.
Allegorithmic Project Alchemist: Új, AI-powered Substance eszköz, aminek a sebessége körülbelül a százszorosára nő NVIDIA Turing GPU-n való futtatáskor, CPU-khoz képest. Ezt is a SIGGRAPH-on jelentették be, és az Allegorithmic booth-nál fogják bemutatni.
Allegorithmic Substance Designer: Egy material editor, ami az RTX-et DXR-en keresztül integrálja a light baking-hez. CPU-khoz képest 800%-kal gyorsabban fog futni az RTX-eken.
Altair Thea Render: Az új SketchUp, Cinema 4D és Rhino pluginok kiadása hozzá fog járulni többféle iparág ray-tracing általi teljesítménynöveléséhez, az NVIDIA OptiX denoiser technológia által.
ANSYS Optis VRXPERIENCE és Speos: Szimulációs szoftver, ami az NVIDIA OptiX-et használja ki a magas képkockasűrűségű deterministic ray-traced szimulációhoz és a komplex optikai rendszeréhez, a CPU-khoz képest harmincszor gyorsabban.
Autodesk Arnold: Az Arnold GPU, ami jelenleg bétában van, az egyik első production renderer, ami kihasználja az NVIDIA OptiX-et. A SIGGRAPH-on a legújabb Turing GPU-kon láthatjuk futni, amikben kimondottan az OptiX-re tervezett ray-tracing hardver van.
Blackmagic DaVinci Resolve: A világ legnépszerűbb color-grading applikációja Turing Tensor core-okat használ a Resolve 15-ben a grafikai elemek AI általi gyorsítására.
Blender Cycles: Open-source renderer, ami az NVIDIA CUDA magokat használja a teljesítmény növelésére.
Cebas finalRender: Ez a GPU által gyorsított ray tracer az Autodesk 3ds Max-hoz szintén kihasználja az NVIDIA OptiX AI denoiser-t, több, mint ötszörös gyorsítást eredményezve.
Chaos Group: a Project Lavina előzetese a Microsoft DXR-t használja, és így a Volta generáció valósidejű ray-tracing teljesítményének a 3-5-szörösét hozza az Autodesk 3ds Maxból vagy Mayából exportált scene-ek esetében. A Quadro RTX-ek RT core-jaival a VRAY GPU render jelentősen gyorsabb, mint az NVIDIA Pascal generációban volt.
Dassault Systèmes SOLIDWORKS Visualize: 3D CAD adatvizualizációs eszköz, ami OptiX denoiser-t használ az azonnali, élethű rendereléshez.
Epic Games Unreal Engine: Az engine jövőbeli verziói ki fogják használni az NVIDIA RTX technológiát DXR-en keresztül a valós idejű ray-tracing rendereléshez.
Isotropix Clarisse: Physically based rendering engine, amiben demonstrálták az OptiX ray-tracing gyorsítást a Quadro RTX 6000-es kártyán, így a CPU-khoz képest 20-szor jobb viewport teljesítményt elérve.
OTOY OctaneRender: Ez a GPU gyorsított, fizikailag pontos renderer 5-8-szoros teljesítményjavulást mutat az Octane 2019 path-tracing kernelével – míg a Quadro P6000-en 400 millió rays/second volt a teljesítmény, az NVIDIA Quadro RTX 6000 már a 3.2 milliárd rays/second-ot is elérte.
Pixar Renderman: A Renderman még idén támogatni fogja az OptiX AI denoiser-t az R22.1-es frissítésben.
Redshift 3.0: A Redshift 3.0 használni fogja az OptiX-et az RTX ray-tracing gyorsításhoz. A Redshift 2.6 OptiX denoiser-rel fog érkezni, ezzel gyorsítva az interaktivitást.
A Quadro RTX kártyák mellett az NVIDIA a GeForce RTX kártyákat is bejelentette. Íme a legújabban bejelentett videokártyák specifikációi:
A videokártyák már világszerte előrendelhetőek, és várhatóan szeptember 20.-án fogják kiszállítani őket.