Jön az NVIDIA Quadro RTX család

A mai napon az NVIDIA az új Turing GPU architektúra mellett az említett architektúrát használó első három terméket is bejelentette. A hagyománytól eltérően most először a workstation-kategóriás Quadro szériát mutatták be. A Quadro RTX család új tagjai, a Quadro RTX 8000, RTX 6000, és az RTX 5000 az NVIDIA eddigi leggyorsabb workstation kártyái, és az év utolsó negyedében tervezett a kiadásuk.

A Turing a Volta architektúra továbbfejlesztett verziója: fejlesztésekor megfogták azt, ami a GV100-at gyorssá tette, és az alapján haladtak tovább. A ProViz-es felhasználók számára a legnagyobb újdonság az, hogy az új kártyákban hardveres ray tracing acceleration van, az NVIDIA új RT magjainak és a Voltás tensor magoknak köszönhetően. A kétféle mag együtt jelentősen meggyorsítja a ray tracelést, és további post process trükkökkel könnyít a fotorealisztikus minőségű renderképek generálásán.

Az új GPU-k és a Quadro kártyák az elsők az NVIDIA-tól, amik GDDR6-os memóriával érkeznek – akár 48 GB-tal – megduplázva a Quadro P6000 memóriáját; ráadásul a sávszélességük is nagyobb. Ám az NVIDIA még ennél is egy lépéssel tovább ment, és az NVLinket is támogatja, aminek segítségével összeköthetünk két Quadro RTX videokártyát, amik így megosztják a frame buffer memóriájukat. Az NVLink nem olyan effektív, mint a lokális memória, de a 100GB/sec sávszélességével ugyanúgy hasznos opció.

Szóval az NVIDIA elég erősen ráhajtott a visual effects iparágra (filmesek, tv műsorok készítői), mivel ők a legmagasabb igényű felhasználók között vannak a gépek erejét illetőleg, és a zsebük is meglehetősen mély. Persze az NVIDIA nem újonc e célközönségnél, de ez az első alkalom, hogy ennyire hangsúlyosan őket célozzák. Úgy tűnik, szeretnék, hogy a szakma áttérjen a CPU ray tracing farmokról a kompaktabb GPU farmokra.

Ez azt is jelenti, hogy az NVIDIA a színfalak mögött erőteljesen hajtotta a szoftverek fejlesztését az új kártyák támogatására. Bár még ki sem jöttek, de már szép mennyiségű cég ígérte az új ray tracing funkciók támogatását, többek között az Autodesk, Adobe, a Chaos Group, Dassault Systèmes, és természetesen az Epic Games is, sok más cég mellett.


Az első hullámmal 3 Quadro kártya fog megjelenni. A Quadro RTX 8000 és az RTX 6000 majdnem egymás kiköpött másai, mindkettőnél ugyanolyan a GPU teljesítménye és a memória sávszélessége, a 4608 CUDA magnak, 576 tensor magnak, és a GDDR6-os memóriának köszönhetően. A különbség a kettő között az, hogy az RTX 8000-ben 48GB VRAM van (24 chip clamshell konfigurációban), míg az RTX 6000-ben "csak" 24GB VRAM található. Csak a harmadik kártya, az RTX 5000 kínál alacsonyabb teljesítményt kevesebb pénzért. Ez a félig-enabled kártya 3072 CUDA magot kapott, 384 tensor magot, és 16GB GDDR6 memóriát.

Egyelőre a videokártyák fogyasztásáról nem tudunk semmit, viszont a képek alapján elég tipikus NVIDIA blower konfigurációjuk van, szóval valószínűleg 250W alatt maradnak.

Mindegyik kártya 4 darab DisplayPort 1.4-es kimenettel fog érkezni, és egy ötödik, VirtualLink képességű USB Type-C porttal. A nemrég bejelentett VirtualLink standard egy USB-C alt mód, ami egyetlen kábelen keresztül képes közvetíteni az összes videó- és egyéb adatot, és még elég áramot is szolgáltat egy VR headset működtetéséhez, így egyenesen a videokártyába köthető a headset, és nincs szükség több kábelre. Egyelőre még nincsenek VirtualLink-et támogató headsetek, de az Oculus, Valve és a Microsoft is támogatja a standardot, szóval ez csak idő kérdése.

A Quadro RTX kártyák ára 2 300 dollártól indul az RTX 5000-rel, és innen csak meredek ívben felfelé folytatódik: az RTX 6000 6 300 dollárba, az RTX 8000 pedig 10 000 dollárba fog kerülni.

MEGOSZTÁS:
Meshmag