Az Allegorithmic kiadta a Substance for 3ds Max 2.0-t, a 3ds Maxhoz való ingyenes plugin frissítését, amivel egyenesen a modellező szoftverben szerkeszthetjük a Substance Designer .sbsar formátumú matériáit.
A mostani frissítéssel animálhatóvá váltak a Substance material paraméterei a Maxon belül is, már támogatott a network rendering a Backburner által, és kezdetleges támogatást kapott a V-Ray RT és a Redshift is.
Material animáció és Backburner támogatás
Az új frissítésben a Substance Engine $time változójához kapunk hozzáférést, és így animálhatóvá válnak a matériák 3ds Maxon belül is.
A Substance paraméterek a többi paraméterhez hasonlóan keyframe-elhetővé váltak, és az animation editorban szerkeszthetőek.
Kezdetleges támogatást kapott továbbá a V-Ray interaktív render engine-je, a V-Ray RT, és a Redshift. Egyelőre mindkettővel csak statikus képeket renderelhetünk, és a Redshifthez nincs viewport támogatás. A V-Ray GPU-ról még szó sem esett.
A más, inkompatibilis render engine-t preferáló felhasználók már automatikusan használhatnak pre- és post-render scripteket, amik segítségével használhatóvá válnak a Substance material outputok renderelésre is.
Továbbá a plugin már támogatja a network renderinget a 3ds Max Backburner rendszere segítségével.
A régi CPU engine által maximálisan exportálható textúrafelbontást is feljebb húzták 2K-ról 4K-ra, és még sok más újdonság és hibajavítás is érkezett a frissítéssel.