Kijött a Lumberyard 1.15-ös verziója

Az Amazon kibocsátotta a játékfejlesztő motorjának legújabb béta verzióját, az 1.15-öst. Az új verzióban többek között River és Road komponensek, és különböző új blending funkciók találhatóak az EMotionFX Animation Editorhoz.

Új út- és folyógeneráló entitások

A frissítés utakat és folyókat ad hozzá a component entity systemhez, a Lumberyard moduláris generátor rendszeréhez, amivel könnyedén elkészíthetjük a játékokban leggyakran használt környezeti elemeket.

A River component 2D textúrákon alapszik, és elsősorban sima talajra hivatott egyszerű folyókat generálni, de megvan a lehetősége annak is, hogy utána fizikai objektumokat helyezzünk a vízre, amik a folyó irányát követve mozognak tovább.

A Road component képes az utat a föld egyenetlenségeihez igazítani, vagy épp fordítva, hozzásimítani a terepet az úthoz. Mindkét opció kitörli az úthoz túl közel álló természeti objektumokat (a törlés sugarát a felhasználó adja meg) a gyorsabb munka érdekében.

Pose Blending node-ok az EMotionFX animáció editorban
A Lumberyard animáció editorja, az EMotionFX két új node-dal bővült: a Blend Two Additive és a Pose Subtract node-okkal. Az Additive képes két animációs pózt egymáshoz adni, a Subtract pont az ellenkezőjét teszi, két pózt kivon egymásból.

A két új node a régi Blend Two node-ot hivatott lecserélni, viszont visszafelé kompatibilitás céljából megtartották ezt a régi node-ot is.

Új Cloud Gem-ek, cross-compiler a Metal shaderekhez, és Visual Studio 2017 support
A nem grafikai újítások között például négy új Cloud Gem található: ezek a gyakran használt online funkciókat elvégző kompakt modulok.

Az új gemek az analytics adatok gyűjtését, a QA tesztelés közbeni jelentéseket könnyítik meg, illetve elküldik a nehezebb számolásokat, például a lightmap bakelését vagy a terrain generálását az Amazon EC2 felhőjébe.

A frissítéssel bejött egy új cross-compiler is, amivel a HLSL shadereket átfordíthatjuk Metal-ra. Ez macOS-en is fut, így nem kell majd külön Windows-os gépet használnunk a Metal shaderek generálásához iOS-re és macOS-re.

A Lumberyard innentől kompatibilis a Visual Studio 2017-tel.

Gépigény, lehetőségek
Az editor használatához minimum Windows 7 operációs rendszerre van szükségünk.
Az engine ingyenes offline single- és lokális multiplayer játékok fejlesztésére, még a forráskódhoz is hozzáférhetünk, viszont az online játékoknak az Amazon Web Services-re kell támaszkodniuk, ami az Amazon standard AWS tarifáján áll rendelkezésünkre.

Teljes changelog
A Lumberyard weboldala

MEGOSZTÁS:
Meshmag