Liam Neeson ezúttal egy száguldó vonaton kénytelen megmenteni a szeretteit, a The Commuter című moziban. A lassan beinduló akció persze nem azt jelenti, hogy csak a film vége felé volt szükség a VFX stúdiók munkájára. Erről tanúskodik a most megjelent breakdown video is.
Liam Neeson egyike azon színészeknek, akik idősebb éveikben élik új virágkorukat. A népszerű színész számos olyan akciófilmet forgatott az elmúlt években, amelyek mellőzték a túlzó jeleneteket, így maradva hitelesek. Ilyen volt a Taken trilógia is, valamint az egyik legutóbbi mozija, a The Commuter is. Ebben egy egykori rendőrtisztet alakít, akit egy titokzatos nő leszólít a vonaton, amelyen tíz éve minden nap ingázik. A nő arra kéri, hogy keressen meg valakit a vonaton, akiről csak nagyon kevés információt lehet tudni. Ha segít, sok pénz üti a markát, ha nem segít, a szerettei életével játszik. Ahogy azt Liam Neeson akciófilmjeitől már megszokhattuk, mind a cselekmény, mind az akció lassabban indul be a megszokottnál. De ez nem jelenti azt, hogy a VFX stúdiókra is csak a film második felében lett volna szükség. A Cinesite volt az egyik ilyen stúdió, akik most egy kellemesen hosszú breakdown videóban fedik fel néhány titkukat.
A Cinesite több mint 800 felvételen dolgozott a The Commuter forgatása alatt és után. Mivel ők voltak a vezető VFX-stúdió, számos különböző jellegű feladatot el kellett látniuk. Így dolgoztak digitális dublőrökön, készítettek kiterjedt environmenteket, több akciójeleneten, valamint ők készítették (spoiler) a film végi vonatbaleset teljes egészét is. Utóbbihoz egy 2 km hosszú környezetet kellett digitálisan felépíteniük, beleértve a vágányokat, az állomásokat, a zöld környezetet és az ipari létesítményeket is. A balesetnek tökéletesen élethűnek kellett tűnnie, ezért olyan részletekre is odafigyeltek, mint a felrepülő töltészúzalék, a deformálódó és roncsolódó sínek, valamint a keletkező tűz és a különböző füsteffektek.
Mivel Liam Neeson karaktere többször is veszélyes mutatványokat hajt végre (többek közt az épp induló vonat kerekei közt is átgurul egyszer…), ezek többségéhe digitális dublőrt alkalmaztak. A 3d-s modell fejére utólag varrták rá a színész arcát. A film elején megismerhetjük a főhős mindennapi rutinját és útvonalát, amely a New Yorki Grand Central Station várótermén is keresztülvezet. Ezt egy timelapse-szerű jelenetben mutatták be, ahogy Neeson karaktere normál sebességgel keresztülsétál rajta, míg a környező embereket felgyorsítva láthatjuk. Emellett Neeson karakterén is változik a ruha, valamint a terem bevilágítása is az év- és napszaknak megfelelően változik. Ezt a jelenetet több elemből és felvételből építették fel. A termet photogrammetry technológiával valósították meg digitálisan, ahogy a „száguldó” tömeget is digitálisan keltették életre. Neeson karakter pedig egy korábban felvett jelenetben az előre megadott vonal mentén sétál végig, majd ezt varrták rá a digitális környezetre.
A Cinesite rutinos stúdió, akik csak az elmúlt években olyan filmeken dolgoztak, mint az Avengers: Infinity War, az Assassin’s Creed, az X-Men: Apocalypse vagy az Independence Day: Resurgence. A hamarosan mozikba kerülő projektek közül az Adrift, az Ant-Man and the Wasp, valamint a Mary Poppins Returns elkészítéséből is kivették a részüket.