Mi várható a CryEngine 5.5-től?

A Crytek komoly fejlesztéseket tervez grafikus motorja, a CryEngine háza táján, de nem csak technológiai, hanem üzleti oldalról is. Megújul a kezelőfelület, a SVOGI pedig akár offline módban is használható lesz. Eközben a jelenlegi rendszert a jutalékos válthatja fel.

A Crytek egykor sokkal meghatározóbb tényezőnek számított videojátékos berkekben, köszönhetően az aktuális PC-k számítási kapacitásait feszegető grafikai megoldásaiknak. A stúdió saját fejlesztésű grafikus motorja, a CryEngine jelenleg az ötödik generációjánál tart, korábbi változatai olyan játékokat keltettek életre, mint a Far Cry, a Crysis sorozat vagy épp a Sniper: Ghost Warrior trilógia.

A Crytek a napokban felfedett néhány részletet a CryEngine 5.5-ről, a grafikus motor készülő új változatáról. A változtatások a technológiai oldal mellett az üzleti modellt is érintik. A legszembetűnőbb újdonság a Sandbox Editor pályaszerkesztő kezelőfelületének megújulása, amelyet igyekeznek leegyszerűsíteni a jobb használhatóság jegyében. A menük és eszköztárak legördülő formát kapnak, hogy a tényleges munkafelülettől a lehető legkisebb helyet vegyék el. Emellett a szerkesztő fájlrendszerét is elkezdik átalakítani, hogy az hosszú távon is megbízható és használható maradjon.

A SVOGI global immunination rendszert is továbbfejlesztették. Mostantól a konzolok is támogatják, illetve lehetővé vált, hogy a merevlemezre letöltsük az adatokat. Így később a global illumination számításokat offline is el lehet végezni. Kisebb változtatásokon átesett a karakterszerkesztő eszköztára is, valamint az aktuális generációban nagy figyelmet kapott talajszerkesztő is.

Ami pedig az üzleti oldalt illeti, a Crytek megszünteti a grafikus motor ingyenes változatát. A jelenlegi modell szerint a fejlesztők annyit fizethettek a motor használatáért, amennyit akartak, ám ez a jövőben másképp lesz. A kereskedelmi forgalomba került CryEngine-t használó alkotások után 5%-ot kell majd fizetni a Crytek felé a készítőknek az első 5000 dollár/év után. Azok a fejlesztők, akik a korábbi modellben kezdték használni a motort, azok az érintett projektet még kivonhatják az új rendszer alól, de ehhez június 30-ig jelezniük kell ezt a Crytek felé. Emellett a CryEngine 5.5 forráskódjához sem férhetnek hozzá. A grafikus motor legújabb verziója egyelőre csak előzetes formájában érhető el Windows 7-től felfelé.

MEGOSZTÁS:
Meshmag