Megjelent a Unity 2018.1 béta változata

A Unity motorjának idei első frissítésével megérkezik többek közt a Scriptable Render Pipeline, valamint egy új shader-szerkesztő is.

A Unity 2005 óta érhető el, ám a grafikus motor akkor még jelentős lemaradásban volt a konkurenciával szemben. A Unity Labs azonban az elmúlt tizenhárom évet kőkemény munkával töltötte, ennek eredményeként mára motorjuk a legnépszerűbbek közé sorolható. Köszönhető ez többek közt a folyamatosan érkező frissítéseknek, amelyek nem csak a hibákat orvosolják, de mindig hoznak valamilyen kisebb-nagyobb újdonságot is. Nincs ez másképp az idei első frissítéssel, a Unity 2018.1 béta változata már elérhető.

Az újdonságok során a Scriptable Render Pipeline (SRP) nyitja. A még mindig fejlesztés alatt álló új rendermotor rugalmasságával lehet hasznára a felhasználóknak. A régi fix rendszer helyett az új architektúrával a felhasználóknak lehetősége van saját render pipeline-ok készítésére annak függvényében, milyen hardverplatformon használják. Ugyanígy bizonyos területeket is megcélozhatnak, ha kódot írnak hozzá C#-ben. Az új architektúra két beépített template-tel érkezett meg. A lightweight beállítás a több platformos fejlesztéseket célozza, míg high-definition beállítás kifejezetten PC-t és a nagy platformokat.

Szintén újdonság a node-alapú shader-szerkesztő, amely az egyik első a tervezett vizuális programozó-eszközök közül. A régi standard node-rendszer továbbra is használható marad. De az új lehetővé teszi, hogy a felhasználó C#-ben vagy HLSL-ben sajátot írjon, majd megadja, hogy mely shaderek legyenek szerkeszthetőek a Material Inspectorban.

Az új eszközök érkezésével akadnak olyan megoldások is, amelyek a továbbiakban nem vagy csak más formában lesznek elérhetőek. Míg a korábbi verziókban benne volt az Allegorithmic által fejlesztett Substance-család támogatása, addig a 2018.1-es változattól már ez nem lesz megtalálható a motoron belül. Ehelyett a .sbsar fájlok kezelését az Allegorithmic által fejlesztett ingyenes plugin segítségével lehet majd olvasni és kezelni. Ennek a váltásnak két oka van: egyrészt szeretnék a Unityt a lehető legegyszerűbbé és legmodulárisabbá tenni, másrészt így az Allegorithmic is könnyebben építheti be saját fejlesztéseit a pluginba.

A fentieken túl még számos kisebb újítás és módosítás kapott helyet a Unity 2018.1-ben. Ezekről és a fentiekről is a hivatalos oldalon olvashattok részletesen. A motor továbbra is csak bérleti formában érhető el Windows 7-től felfelé, valamint Mac OS X 10.11-től felfelé.

MEGOSZTÁS:
Meshmag