Megjelent az ingyenes Skinning Converter

A Skinning Converter, a Houdinihez érkezett új plugin a magas számítási igényű elemeket konvertálja át jobban kezelhető formátumba.

A SideFX stúdiója új plugint készítette a Houdinihez, amely a Skinning Converter nevet kapta. A plugin segítségével olyan magas számítási igényű elemeket lehet egyszerűbbé alakítani, mint a ruhák vagy más szövetek. Az új, egyszerűbb elemek aztán könnyebben exportálhatóak különböző videojáték-motorokba.

A Skinning Converter lényegében a szövet- és ruhaszimulációkat képes vázalapú animációkká konvertálni. A váz részeit és elemeinek számát a felhasználó szabhatja meg. Erre több módszer is elérhető. Megadható, hogy a plugin egyenletesen ossza szét a váz elemeit a teljes modellben, de bizonyos területekre is koncentrálhatjuk őket a magasabb részletesség érdekében. Ezeken túl arra is van lehetőség, hogy ecsettel rajzoljuk meg a váz részeit. Ha a váz elkészült, a rendszer elemzi és megjelöli a hibás részeket, amelyek ütköznek az eredeti forrásanyag paramétereivel. Ugyanígy segít a váz elemeinek pontosabb és hatékonyabb elhelyezésében is.

A Skinning Converter nem az első plugin, amely hasonló célt szolgál. Ám van egy meglehetősen nagy előnye a konkurenciával szemben: teljesen ingyenes. A SideFX oldaláról lehet letölteni, ahol mellé találunk másik két új, ingyenes plugint is. Ezek a Terrain Mesh ROP és a Terrain Texture ROP. Előbbi képes a heightfield adatokból egy vagy több mesh-t készíteni, míg utóbbi textúrákat készít belőlük.

MEGOSZTÁS:
Meshmag