A Ziva VFX 1.1 a Mayához fejlesztett bőr- és izomszimulációs plugin új verziója, amelyben új az új eszközök mellett teljesítménybeli javulás is várható.
A Ziva Dynamics a napokban tette elérhetővé Mayához legújabb pluginjét, a Ziva VFX 1.1-et. A plugin kifejezetten bőr- és izomszimulációs célokat szolgál, amely filmes és videojátékos munkáknál különösen hasznos lehet. Az új verzióban javítottak az általános teljesítményen, de új eszközök is kerültek bele.
A Ziva VFX különböző anyagok széles tárházával dolgozik, hogy a lehető leghitelesebben szimulálja a szövetek puhaságát, sűrűségét, a csontvázat, az ínakat, izmokat és a bőrt. Amellett, hogy a legtöbb paraméter külön-külön is állítható, ecsetek használatára is van lehetőség. Így a tervezési és modellezési folyamat is sokkal gördülékenyebb, hiszen többek közt az izmok tapadási pontjait is egyszerűen meg lehet jelölni.
Az új kiadásban bővült a szövetek és az izmok összekapcsolásának módja, amellyel akár fólia-effektet is létre lehet hozni. Ugyanígy meg lehet határozni a külső hatásokkal szembeni nyomásérzékenységet is. Egy másik új eszközzel kiszűrhetőek azok a részletek, amelyek negatív változóval rendelkeznek. Ezek ránézésre gyakran nem vehetőek észre, de negatívan befolyásolják a szimulációt.
A fejlesztők emellett rengeteget javítottak a szimuláció teljesítményén is. Az új megoldásoknak köszönhetően az összetett elemek szimulációja akár ötször vagy tízszer is gyorsabbá válhat.
A Ziva VFX 1.1 a Maya 2014-től felfelé kompatibilis, Windowsra és Linuxra egyaránt elérhető. A profi stúdiók teljes változatban is megvásárolhatják, míg a kisebb csapatok bérleti formában juthatnak hozzá. Emellett létezik 30 napos ingyenes próbaváltozat is. A frissítés részletes leírását a hivatalos oldalon olvashatjátok.